در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری کشور صورت گرفت:

تقدیر از جانباز بسیجی مازندرانی سازنده نخستین دستگاه کرایو برقی بدون نیاز به کپسول در جهان

در مراسم اختتامیه این جشنواره از نخبگان و پژوهشگران برتر تقدیر شد که نیما دانش جانباز بسیجی ،مبتکر و طراح نخستین دستگاه کرایو برقی بدون نیاز به کپسول در جهان به عنوان طراح برتر تقدیر شد.
کد خبر: ۸۸۳۴۱۳۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری از مازندران،چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور نخبگان و پژوهشگران سازمان بسیج علمی و دانشگاه آزاد اسلامی در محل سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.
در مراسم اختتامیه این جشنواره از نخبگان و پژوهشگران برتر تقدیر شد که نیما دانش جانباز بسیجی ،مبتکر و طراح نخستین دستگاه کرایو برقی بدون نیاز به کپسول در جهان به عنوان طراح برتر تقدیر شد.
کرایو برقی بدون نیاز به کپسول برای از بین بردن زخم‌های دهانه رحم،زگیل‌های پوستی و برخی جراحی‌های قلب کاربرد دارد؛ با ساخت این دستگاه مردم مناطق محروم کشور با هزینه پایین‌تر می توانند از آن بهره مند شوند.
در حال حاضر برخی دستگاه‌های کرایو موجود در بازاراز کپسولn2 وco2 استفاده می‌کنند ولی این دستگاه‌ها در زمان افت فشار گاز، قابل استفاده نیست و باید دوباره شارژ شود. دستگاه کرایو برقی بدون نیاز به کپسول با شماره ۸۹۵۶۳به ثبت رسیده است.
دستگاه کرایو برقی مورد تأیید دانشگاه علم و صنعت است،از سوی چند پزشک در شهرستان ساری مورد آزمایش قرار گرفته و پاسخ درمانی لازم را داده به طوری که نسبت به دستگاه‌های مشابه نتیجه درمان یکی بوده است.
براساس این گزارش در بخش تشکل‌های دانش بنیان برتر، مراکز هدایت و حمایت از تحقیقات تجربی با موضوع نساجی و نانو تجلیل شدند.
در حوزه خانه نخبگان سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری در سراسر کشور استان‌های خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، اردبیل و کرمانشاه و در بخش پایگاه علمی استان های تهران،اردبیل و اصفهان مورد تقویر قرار گرفتند.
طرح‌های برتر جشنواره هم شامل؛دستگاه بالانس سه بعدی لیزری؛ دکتر رحیمی ، استان لرستان،طراحی و ساخت آشکارساز تناسبی چند سیمه گازی با سیستم پردازش سیگنال، محمد افشار، استان البرز،سنجشگر گاما G_G104 ، رضا قلی پور پیوندی از استان تهران بزرگ،توربین بادی ویندمکس از احسان حمیدی، استان خوزستان،دستگاه کرایو برقی، نیما دانش از استان مازندران،
آسان رو معلولین، پری ناز رحیمی، استان کردستان(دانش آموزی)و
دستگاه تشخیص نشتی لوله های آب، مبینا وطن خواه، استان هرمزگان(دانش آموزی)است که تقدیر شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها