خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در مورد تغییر روز قشر بسیج جامعه زنان گفت: تا کنون پیشنهادات زیادی داشتیم که روز این قشر را، سالروز صدور پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره 7 هزار زن شهید قرار دهیم و امسال نخستین سالی است که 16اسفندماه، روز قشر بسیج جامعه زنان است.
کد خبر: ۸۸۳۴۱۸۴
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، با تبریک روز قشر به همه خواهران بسیجی انقلابی و ولایتمدار در خصوص فلسفه نام گذاری روز قشر در این سازمان گفت: در هر قشر یک روز مشخص که مرتبط ترین مناسبت یا اتفاق ویژه را با نام آن قشر دارد و با موضوع و ماموریت قشر مربوطه همخوانی دارد، به عنوان روز قشر اعلام شود.

وی افزود: نام گذاری روز قشر فرصت بسیار مناسبی است که آن قشر به جامعه معرفی شود و عملکرد، وظایف و کارکرد در طول یک سال گذشته آن قشر و خدماتی که به مردم ارائه داده است را معرفی کند تا مخاطبین بیش از گذشته با آن قشر آشنا شوند.

اصلانی ادامه داد: مردم می توانند از این طریق وظایف و ماموریت های آن قشر را بشناسند تا با عملکرد آن تطبیق بدهند، دوم اینکه کارکرد آن را بشناسند تا با توجه به فلسفه وجودی و وظایف آن دریابند که چه کارکردی داشته و فعالیت هایی انجام داده است و سوم اینکه برنامه آینده قشر برای مخاطب بیان شود و چشم اندازی از آینده برای مخاطب ایجاد شود که در این راستا سازمان بسیج جامعه زنان کشور فعالیت های زیادی انجام داده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: از سال 90 که مشخص شد هر قشر باید روز خاص خود را در طول سال مشخص کند، سازمان بسیج جامعه زنان کشور شهید مریم فرهانیان را با توجه به شخصیت خاص ایشان به عنوان اولین شهید شاخص معرفی کرد و سالروز شهادت ایشان در  13 مرداد به عنوان روز قشر اعلام شد.

وی افزود: در سال 91 رهبر معظم انقلاب پیامی را به کنگره 7 هزار زن شهید کشور که  توسط سازمان بسیج جامعه زنان کشور ارسال کردند و در آن به معرفی الگوی سومی در مقایسه با دیگر الگوهای زنان در جهان پرداختند، در پیام آمده است که: «زن، در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی؛ و در تعریف غالباً غربی، بمثابه‌ی موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد. شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است.»

اصلانی تاکید کرد: به جهت جامعیت پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص الگوی سوم تا کنون پیشنهادات زیادی داشتیم که روز این قشر را، سالروز صدور پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره 7 هزار زن شهید قرار دهیم و امسال نخستین سالی است که 16اسفندماه، روز قشر بسیج جامعه زنان است.

وی افزود: با توجه به اینکه نزدیک به 4 سال از صدور این پیام می گذرد، سازمان بسیج جامعه زنان کشور برنامه های زیادی را در حوزه تبیین و عملیاتی کردن معرفی الگوی زن نه شرقی و نه غربی، فعالیت های زیادی انجام شده است که می توان به راه اندازی قرارگاه تبیین و معرفی الگوی زن و  برگزاری قریب به 10 نشست با حضور زنان کشورهای محورهای مقاومت اشاره کرد.

همچنین انتشار 2 جلد کتاب در خصوص «تبیین الگوی سوم»، برگزاری کنگره الگوی سوم در 12 استان همچنین انتشار فراخوان مقاله نویسی در سطح ملی صورت گرفت که با استقبال خوبی مواجه شد و مقالات برتر جهت بهره برداری رسانه ها در اختیار عموم قرار گرفت.

ارسال نظرات