رویترز اعلام کرد:قیمت نفت با تضعیف ارزش دلار به 55.90 دلار افزایش یافت.
کد خبر: ۸۸۳۴۲۱۷
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت نفت در روز جمعه به علت تضعیف دلار که خرید را رونق داد، افزایش یافت اما سرمایه‌گذاران پس از انتشار میزان تولید نفت روسیه در ماه فوریه احتیاط پیشه کردند.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 82 سنت افزایش 55.90 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 72 سنت افزایش 53.33 دلار معامله شد.

هر دوی شاخص نفتی از ابتدای سال تاکنون در بازه قیمتی محدودی معامله شدند. بالاترین قیمت نفت خام آمریکا 55.24 دلار در نخستین روز کاری سال 2017 و کمترین قیمت 50.71 دلار در اواخر ژانویه رقم خورد.

پس از سخنرانی جانت یلن، رئیس فدرال رزرو، دلار بیشتر تضعیف شد و بر قیمت نفت در اواخر ساعات کاری بازار افزوده شد. بیانیه جانت یلن از احتمال افزایش نرخ بهره در پایان نشست دو روزه این بانک در 15 مارس خبر داده بود.

بیکر هیوز اعلام کرد حفاران آمریکایی برای هفتمین هفته متوالی بر تعداد دکل‌های فعال نفتی این کشور افزودند. مجموع تعداد دکل‌های فعال نفتی این کشور به 609 دکل، بیشترین تعداد از اکتبر 2015 رسید.

افزایش قیمت نفت با نگرانی در مورد میزان پایبندی به تعهد از سوی غیراوپکی‌ها محدود شد. تولید نفت روسیه در ماه فوریه با میزان تولید ماه ژانویه برابر بود و سطح تولید این کشور از اکتبر 2016 تنها 100 هزار بشکه در روز کمتر است. بنابراین این آمارهای روسیه که نشان می‌دهد که تولید نفت این کشور در ماه ژانویه نسبت به ماه فوریه کاهشی نداشته این پیام را به سرمایه‌گذاران می‌دهد که شاید روسیه عمل به تعهدات اوپک را متوقف کرده است.

همچنین آمار ذخایر نفت آمریکا برای هشتمین هفته متوالی افزایش یافت و به رکورد 520.2 میلیون بشکه رسید.

بررسی‌های رویترز نشان داد که اوپکی‌ها تا 94 درصد به تعهد کاهش تولید خود عمل کرده‌اند.

ارسال نظرات