خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی خبر داد

برگزاری کنگره شهدای دانش آموز استان در هفته پاسداشت شهدا

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: هدف از برگزاری یادواره شهدا تبیین شخصیت و سیره شهدای دانش آموز و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره 328 شهید دانش آموز استان است که برای ملت ما گرانقدر و بی نظیرند.
کد خبر: ۸۸۳۴۳۹۲
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

غلامرضا اردونی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با بیان اینکه دومین کنگره شهدای دانش آموز استان 19 اسفندماه برگزار می شود اظهارداشت: از اهداف این کنگره شهدا لبیک گفتن به فرمان رهبر انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه شهدای دانش آموز بهترین اسوه برای نوجوانان دانش آموز هستند افزود: هر چقدر در حوزه یادواره شهدا کار کنیم کم است. زنده نگاه داشتن یاد وخاطره شهدا تبدیل به کار مستمری در جامعه شود و مدام زندگی نامه و وصیت نامه شهدا را مرور کنیم.

مسئول بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه شهدا سبک بال رفتند تا ما امروز آزاده باشیم خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری یادواره شهدا تبیین شخصیت و سیره شهدای دانش آموز و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره 328 شهید دانش آموز استان است که برای ملت ما گرانقدر و بی نظیرند.

19 اسفند برگزاری کنگره شهدای دانش آموز با عنوان " احلی من العسل"

وی عنوان کرد: کنگره بزرگ شهدای دانش آموز استان با عنوان " احلی من العسل" برگرفته از روایت حضرت قاسم ابن الحسن(ع) است و این عنوان شایسته دانش آموزان شهیدی است که در راه آن امام شهید حرکت کردند.

اردونی اظهار داشت: سخنران کشوری در این مراسم دعوت شده است و مراسم در ساعت 9 صبح روز 19 اسفند ماه در مجتمع فرهنگی ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان واقع در فلکه اول سجاد شهر برگزار می شود.

شهدا اسوه های اخلاقی و عملی خوبی در جامعه هستند 

وی با تاکید بر اینکه انصافا شهدا اسوه های اخلاقی و عملی خوبی در جامعه هستند افزود: برای معرفی سیره و سلوک شهدا به دانش آموزان، در طول سال برنامه های محوری اجرایی شده است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان گفت: در طول سال تحصیلی یک یادواره برای هر شهید دانش آموز در مدارس سطح استان برگزار شده است. نگاه دانش آموز محوری و مدرسه محوری بوده است.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال بیش از 10 یادواره شهدای دانش آموزی در مدارس سطح استان داشتیم ادامه داد: سرکشی از خانواده معظم شهدا، عطر افشانی و گلباران مزار شهدا در طول سال به طور ویژه به همراهی دانش آموزان و معلمان داشتیم و در ایام دهه فجر 75 مورد دیدار با خانواده شهدای دانش آموز و فرهنگی در استان انجام شده است.

اردونی اضافه کرد: تیم دانش آموزان در شهرستان ها سرگذشت پژوهی شهدا را دنبال می کنند که هدف از آن تعمیق روحیه شهید و شهادت و آشنایی با سیره شهدای دانش آموز است.

ماحصل کار در طول یک سال به کنگره شهدای دانش آموز می انجامد

وی بیان داشت: ماحصل و نتیجه کارها در طول سال به برپایی کنگره شهدای دانش آموز در هفته پاسداشت شهدا می انجامد و با این برنامه در پایان سال گزارشی از برنامه های خودمان را به خاندان معزز شهدا و خانواده دانش آموزی و فرهنگی ارائه می دهیم.

مسئول بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه هر چه زمان می گذرد شمع وجود خانواده شهدا کم فروغ می شود و شاهد از دست دادن آنها هستیم افزود: وظیفه ما این است که برای خشنودی ایشان و رفع مشکلات زندگی شان قدمی هرچند کوچک برداریم و این حداقل دینی است که به گردن تک تک ما دارند.

کارنامه دفاع مقدس جلوی تعبیر خواب دشمن را گرفته است

وی اظهارداشت: آنچه که به تداوم انقلاب اسلامی کمک می کند زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و ولایتمداری آحاد جامعه اسلامی است.

اردونی خاطرنشان کرد: با ایثارگری های شهدای والامقام است که امروز دشمن به خودش اجازه نمی دهد به کشور ما نگاه چپ بیندازد که اگر بر اساس تدبیر ما باشد تمام گزینه های روی میز دشمن برعلیه ما اتفاق می افتد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان تاکید کرد: کارنامه هشت سال دفاع مقدس و جانفشانی های شهدای عزیز جای هر نوع سوء ظنی را از دشمن گرفته و هیچ وقت خواب آنان تعبیر نمی شود.

کسی که یادواره شهدا را نقد کند از خیمه انقلاب خارج شده است

وی با بیان اینکه همه مسئولین و دلسوزان نظام باید به برگزاری هرچه باشکوهتر یادواره های شهدا کمک کنند تصریح کرد: اگر کسی در یادواره شهدا حضور پیدا نمی کند از کم توفیقی خودش است .

وی ادامه داد: خارج از انقلابی بودن است که کسی جریان نورانی یادبود شهدا را نقد کند. چنین شخصی از خیمه انقلاب خارج شده است.

اردونی اضافه کرد: اگر می خواهیم خدمتگذار خوبی برای انقلاب و پاسدار خون شهدا باشیم باید ارادت خود را به خانواده شهدا نشان دهیم، سعی کنیم گره از کارشان باز کنیم و برای برگزاری یادواره های شهدا کمک کنیم.

عزت و ثبات نظام اسلامی ثمره خون شهدا است

وی با تاکید بر اینکه عزت و ثبات نظام اسلامی ثمره خون شهدا است افزود: کاری که ما برای نکوداشت مقام شهدا انجام می دهیم و تکریم خانواده های ایشان در مقابل کار آنها برای ما کردند حداقل است و از این باب به خود نمی بالیم.

مسئول بسیج دانش آموزی استان در پایان گفت: از اداره کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تشکر می کنم که همچون سال گذشته در برپایی کنگره شهدای دانش آموز همکاری کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها