نویسنده کتاب همپای صاعقه گفت: نویسندگان و اهالی فرهنگ می‌توانند با قلم و بیان خود مروج اندیشه شهدا و سرداران دلاور دفاع مقدس باشند.
کد خبر: ۸۸۳۴۳۹۳
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، گلعلی بابایی نویسنده کتاب های دفاع مقدس با بیان اینکه یادداشت خاطرات در جبهه  زمینه ای به تالیف کتاب هایم شد گفت: بعد از پیروزی انقلاب بنده هم بیشتر به کارهای فرهنگی مسجد گرایش پیدا کردم و همین امر منجر شد وقتی وارد جبهه شدم خاطرات خود را به صورت روز شمار در دفترچه خود وارد کنم.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه مبارزات مردم در سال 57 و هشت سال دفاع مقدس بی نظیر مردم ایران،  یادآوری وحدت  ملی است گفت: با توجه به اعتقاداتی که مردم دارند ما می ببینیم این همبستگی هر ساله بین مردم  بیشتر می شود که حتی  22 بهمن امسال هم بیانگر پیشرفت وحدت مردم بود.

نویسنده کتاب همپای صاعقه در ادامه با اشاره به شور و اشتیاق مردمی در روزهای پایانی بهمن سال 57 گفت:  با نزدیک شدن به روزهای 22 بهمن و آغاز تثبیت انقلاب نشانگر به آخر رسیدن دوران  رژیم سلطنتی  و متلاشی شدن سلطنت 2500 ساله  شاه  در تاریخ بود. آن زمان  من جوان 18 ساله بودم و خانواده ما  ساکن سی متری جی نزدیک مسجد جواد الائمه علیه السلام  از محله جنوب غرب تهران بود و این مسجد خاطرات زیادی با دوستانی همچون مرحوم فرج الله سلحشور، بهزادپور و امیر فضلی  و دیگر دوستان دارد.


نویسنده کتاب " ققنوس فاتح" از مبارزات خود با دوستش اکبر تراپی اینطور نقل کرد: منزل تراپی، مشرف به پادگان نیروی زمینی سی متری جی بود که با یکدیگر پشت بام رفتیم و آنجا دیده بانی می دادیم که دیگر دوستان  از سمت درب پایین بتوانند به چه صورت درب  پادگان را هل بدهند و وارد این مکان بشوند.


بابایی با اشاره به اینکه از بعد ظهر 22 بهمن نیروهای زمینی ارتش دیگر فهمیده بودند که دیگر مقاومت با مردم این محله بی فایده است اظهار داشت: به جرائت می توان  گفت دیگر آنها ترسیده بودند ولی بازهم هم از خود مقاومت نشان می دادند و به مردم که وارد پادگان می شدند تیراندازی می کردند. ولی با این همه مردم آنقدر مهریان بودند که وقتی توانستند سد را بشکنند و وارد پادگان بشوند به نیروهای  نظامی ارتش که زخمی شده بودند کمک می کردند و آنها را با آمبولانس به سوی بیمارستان هدایت می کردند.

نویسنده کتاب "نقطه رهایی" با بیان اینکه در زمان جنگ هم با اینکه دشمن مردم را تهدید به حملات موشکی می کردند گفت: ولی مردم هنوز این سنت حسنه  را از دست نداده اند و هر ساله منجسم تر از قبل راهپیمایی 22 بهمن ماه را برگزار می کنند.

وی با اینکه با سلاح قلم یا دادن جان باید قول بدهیم که این انقلاب  برای همیشه حفظ شود، گفت: بعد از انقلاب بیشتر مساجد نیز حالت نظامی پیدا کردند مانند تشکیل کمیته و دیده بانی و ایست بازرسی و غیره...

بابایی با بیان اینکه مسجد جواد الائمه علیه السلام بیشتر وجه فرهنگی داشت گفت: بعد از پیروزی انقلاب بنده هم بیشتر به کارهای فرهنگی مسجد گرایش پیدا کردم و همین امر منجرشد وقتی زمان جنگ 8 سال دفاع مقدس وارد جبهه بشوم  خاطرات خود را به صورت روز شمار در دفترچه خود وارد کنم.

نویسنده کتاب "از الوند تا قراویز" با بیان اینکه  یادداشت خاطرات در جبهه  زمینه ای به تالیف کتاب هایم شد گفت: امروز بیشتر کتاب ها در موضوع دفاع مقدس است زیرا در زمان انقلاب چون یک جوان 18 ساله بودم و بیشتر فعالیت هایم در حد شرکت در راهپیمای ها وشلوغ کردن

وی گفت: ولی در  کتابی به نام " قلمی  به رنگ خاک " توانستم  به بهانه خاطرات کودکی شهید "حبیب عنی پور" از چگونگی شکل گرفتن مسجد جواد الائمه (ع)  در سی متری جی  از زمان قبل از ساخت آن و نقشی که  این مسجد در زمان انقلاب با بچه های محله داشت بنویسم.

نویسنده کتاب های دفاع مقدس، همچنین نقش همسرش در نگاشتن آثار را بسیار پررنگ قلمداد کرد و گفت: یقینا اگر خداوند اجری برای نگارش این کتاب‌ها برای من در نظر گرفته باشد باید به همسر من نیز بدهد چراکه جو آرامی که ایشان برای من ساختند زمینه را برای موفقیت بنده در نگارش کتاب‌ها فراهم کرد.

بابایی به آخرین اثر خود که در اردیبهشت 95 منتشر شد به نام کتاب" سالار تیپ عمار"، "زندگینامه شهید مهدی خندان" اشاره کرد و گفت: این کتاب مربوط به زندگی شهید مهدی خندان است. زندگی او، جنگ و شهادتش و با آن رجزخوانی که شهید شد، هیچ چیزی برای ساخت یک فیلم سینمایی مهیج کم ندارد و واقعا یک سوژه سینمایی است.

نویسنده کتاب همپای صاعقه وی گفت: نویسندگان و اهالی فرهنگ می‌توانند با قلم و بیان خود مروج اندیشه شهدا و سرداران دلاور دفاع مقدس باشند.

ارسال نظرات