در سلسله مباحث تفسیر قرآن عقیدتی سپاه کربلا عنوان شد:

فاطمه زهرا(س) اسرار غیبی خدا برای بشریت است/ شکرانه نعمت وجود کوثر نماز و نحر شتر است

حجه الاسلام اندرخورا یادآورشد: بجا آوردن شکرانه وجود حضرت زهرا(س)، اقامه نماز و نحر (قربانی کردن) شتر بود تا خداوند از آن طریق اسرار خلقت و عظمت وجودی حضرت را در سوره کوثر به بشریت اعلام کند.
کد خبر: ۸۸۳۴۴۰۱
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجه الاسلام والمسلمین اندخورا در مباحث تفسیر قرآن با موضوع جهاد و دفاع در قرآن گفت: پیامبر اکرم(ص) دست فاطمه زهرا(س) را می بوسید و می بوئید و آنرا استشمام بوی بهشت می خواند.

استاد حوزه و دانشگاه در سلسله مباحث عقیدتی سپاه کربلا گفت: خداوند برای آنگه عظمت حضرت زهرا(س) و اسرار غیبی را به بشریت نشان دهد کوثر را به عنوان معجره خاص نازل کرد.

وی خاطر نشان ساخت: سوره کوثر از اعجاز کلام خداست که اگر به آن بسنده شود به عظمت زهرایی پی برده می شود.

حجه الاسلام اندرخورا با اشاره به منحصر بودن پیامبر اسلام(ص) در میان 124هزار پیامبر افزود: حکمت الهی با فرستادن پیامبر اسلام در میان این همه پیغمبر این است تا به بشریت بگوید خاتم پیامبران منحصر بوده و در این میان کوثر هم هدیه ای منحصر در میان سور قرآنی است.

این استاد حوزه عدم  تکرار آیات سوره کوثر  را نشانه منحصر بودن  این سوره در میان سورها و آیات قرآن دانست و آنرا از اعجاز خواند.
وی با یادآوری اینکه بعد از فتح مکه بواسطه این نعمت سوره فتح نازل شد و  تسبیح، حمد و استغفار به شکرانه پیروزی اسلام سفارش شد گفت: وقتی خداوند به پیامبر اسلام حضرت فاطمه(کوثر) را هدیه کرد برای شکرانه این نعمت حمد، تسبیح و استغفار را کفایت ندانست و خواستار انجام ذکر اکبر(اقامه نماز) شد.
حجه الاسلام اندرخورا یادآورشد: شکرانه وجود حضرت زهرا اقامه نماز و نحر (قربانی کردن) شتر بود تا خداوند از آن طریق اسرار خلقت و عظمت وجودی حضرت را در سوره کوثر به بشریت اعلام کند.
 استاد دانشگاه و حوزه تاکید کرد: عظمت حضرت زهرا (س) را جز پیامبر(ص) و علی بن ابیطالب(ع) ندانستند، زیرا فاطمه(س) اسرار غیبی بود و اگر بخواهیم به  اسرارش  برسیم باید به آن حضرت متصل شویم و بدانیم که زهرا (س) یعنی اسرار غیبی است.
 
 
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها