حجت الاسلام کریم سرافراز در جمع پیشکسوتان جهاد وایثار:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: در زندگی ای که بر پایه دستورات قرآنی باشد آرامش و محبت متقابل وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۳۴۴۱۱
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام کریم سرافراز در جمع پیشکسوتان جهاد و ایثار و بازنشستگان نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، از مجاهدتها و فداکاری این عزیزان تقدیر کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام)، با تشریح روایتی از پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد(صل ا... علیه و آله وسلم) افزود: همانا این قرآن سفره لذیذ و ضیافت لذیذ الهی است، هر چقدر می توانید از این سفره معنوی بهره مند شوید.

مسئول نمایندگی سپاه استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر لزوم اجرای دستورات قرآن در زندگی بیان کرد: باید با اطاعت از دستورات الهی قرآن را در متن زندگی ساری و جاری کنیم.

حجت الاسلام سرافراز اظهار کرد: متأسفانه در بسیاری از شئون اجتماعی آن گونه که شایسته است از قرآن بهره کافی نمی بریم و حقیقتا قرآن بین ما مهجور است.

حجت الاسلام سرافراز با تشریح چهار آیه از آیات قرآن کریم به تبیین سبک زندگی قرآنی پرداخت و گفت: خداوند در سوره روم می فرماید: از نشانه های خداوند اینکه از نوع خودتان برای شما همسرانی قرار داد تا به وسیله آنان آرامش بگیرید و میان شما دوستی و مودت قرار داد. همانا این برای کسانی که اهل خرد هستند نشانه هایی است.

سرافراز ادامه داد: محبتی که خداوند در این آیه می فرماید محبت از سنخ خدمتگزار به دیگری نیست؛ بلکه محبتی متقابل از سنخ شریک است. به عنوان شریک زندگی موظف هستیم به همدیگر مودت داشته باشیم.

وی، گفت: در زندگی ای که بر پایه دستورات قرآنی باشد آرامش و محبت متقابل وجود دارد، مفهوم مخالف این جمله این است که در زندگی ای که بحث و جدل باشد این زندگی بر پایه آموزه های قرآنی نیست.

مسئول نمایندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام) در تبیین یکی دیگر از آموزه های قرآنی در سبک زندگی اسلامی به آیه 187 سوره بقره اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیه زن و مرد را به لباس یکدیگر تشبیه می کند. مهمترین وجه شباهت عیب پوشی همدیگر است. از خصوصیات لباس پوشاندن عیب ظاهری و مهمتر از آن باعث زینت ظاهر می شود.زن مرد هم باید زینت همدیگر باشند.

وی، سومین معیار سبک زندگی دینی را آیه 6 از سوره تحریم دانست و گفت: خداوند می فرماید:ای کسانی که ایمان آوردید خودتان و کسانی که از شما هستند را از آتشی که هیزم آن مردم و سنگ ها هستند حفظ کنید.

سرافراز افزود: این آیه شریفه آیین نامه دینی زندگی ماست. باید آنچه را که خدا از ما خواسته اطاعت کنیم و در زندگی جاری سازیم.

حجت الاسلام کریم سرافراز بیان کرد: چهارمین آیه ای که سبک زندگی قرآنی را به ما دستور می دهد آیه 19 سوره نساء است که خداوند می فرماید: ای مومنین با همسرانتان به نیکی رفتار و زندگی کنید...، به عبارت دیگر خداوند در این آیه به صورت روان به همه انسان ها می گوید که مثل آدم زندگی کنید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام) تأکید کرد: آیات فوق اصول دینی و مبنای اخلاقی زندگی ماست. اگر بر محور آیات قرآن و دستورات دین مبین باشیم قطعا زندگی ما زندگی خوبی خواهد بود.

در پایان این همایش، که در مجتمع فرهنگی رفاهی لاله شهرکرد برگزار شد، تنی چند از پیشکسوتان مجموعه نمایندگی به ابراز نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

ارسال نظرات