رئیس جهاد دانشگاهی لرستان اظهار داشت: همایش ملی ادبیات بومی ایران زمین در این استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۳۴۴۱۵
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان علی نادر دهقانی گفت: به همت مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی جهاد دانشگاهی واحد لرستان و دانشگاه لرستان دومین همایش ملی ادبیات بومی ایران زمین در استان برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: بررسی علوم بلاغت در ادبیات بومی، پیوند قصه و دیگر انواع داستانی با ادبیات بومی، زبان بومی و پیوند آن‌ها با زبان رسمی، پیوند موسیقی محلی و ادبیات بومی و بازتاب فرهنگ و سنن اقوام ایرانی در ادبیات بومی، اسطوره و حماسه در ادبیات اقوام ایرانی، فلسفه و عرفان در ادبیات اقوام ایرانی، ادبیات تطبیقی (بومی و ملی)، طنز در ادبیات بومی، ضرورت نگهداری از زبان و ادبیات بومی در جهت غنای فرهنگی و وحدت ملی، راهکارهای ترویج زبان بومی در بین دانش آموزان و سایر موضوعات مرتبط با ادبیات بومی را از محورهای این همایش اعلام کرد.
 
دهقانی ادامه داد: در بخش فرهنگی هنری این همایش، سرودهای بومی ویژه دانش آموزان استان لرستان برگزار خواهد بود.
 
وی از اساتید و دانشجویان و محققان درخواست کرد تا مقالات خود را از طریق ایمیل mfjdlorestan@yahoo.com تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۶ به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به سایت kallahbad.ir و یا کانال تلگرامی @zagrosjd مراجعه کنند.
 
دهقانی همچنین آدرس دبیرخانه همایش ملی ادبیات بومی ایران‌زمین را خرم‌آباد- ابتدای کوی جهادگران- ساختمان جنبی مرکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی لرستان- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان لرستان- مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات عنوان کرد.
ارسال نظرات