مدیر کل شاهدوامور ایثارگران وزارت آموزش وپرورش :

مدارش شاهد بهترین پایگاه ترویج فرهنگ شهادت

مدیرکل شاهدوامور ایثارگران وزارت آموزش وپرورش گفت: مدارس شاهد، بهترين پايگاه و فرزندان شاهد و ايثارگران بهترين مخاطب و مروج شهادت هستند.
کد خبر: ۸۸۳۴۴۲۳
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان  محمد رضا رزاقی در جمع کارشناسان و مدیران مدارس شاهد استان لرستان اظهارداشت :براي زنده نگه داشتن فرهنگ ناب اسلامي و ارزش هاي متعالي انقلاب اسلامي نياز به پايگاه هايی برای ترويج فرهنگ ايثار و شهادت داريم.
 
وی افزود : از نگاه ما مدارس شاهد، بهترين پايگاه و فرزندان شاهد و ايثارگران بهترين مخاطب و مروج اين فرهنگ متعالي هستند.
 
مدیرکل شاهدوامور ایثارگران وزارت آموزش وپرورش خاطر نشان کرد :ما باید در راه تعميق باورهاي ديني فرزندان شهدا و ايثارگران تلاش کنیم و الگوي عملي  ما در این مسیر ،منويات مقام معظم رهبري است.
 
وی با تاکید بر اینکه نباید  در تربیت نسل کنونی ،به خصوص فرزندان معظم شهدا غافل شویم و افزود  : تعليم وتربيت دانش آموزان موضوع مهم ، قابل توجه والبته پیچیده است که باید همواره آن را به عنوان رکن اساسی آموزش و پرورش مدنظر قرارداد و این فرصت براي دانش آموزانی كه پدران بزرگوارشان در دفاع مقدس به درجه رفيع شهادت نائل آمده اند ، بسي سخت تر و حساس تر است و باعث مي شود كه مسئوليت ما در اين حوزه بسيار سنگين تر شود .
 
محمدرضا رزاقی  توجه به تقويت بنيه علمي و كيفيت بخشي به آموزش فرزندان شاهد را از برنامه های مهم برشمرد و تصریح کرد: تلاش می کنیم با افزايش راندمان و كيفيت كلاس هاي تقويتي و مديريت زمان و نيازسنجي واقعي، سطح کیفی آموزش و ارتقاي سطح علمي دانش آموزان را رقم زنیم  و با استفاده از تمامي ظرفيت هاي موجود در سطح استان ها، راه هاي افزايش توان علمي آنها را براي ورود به عرصه های مختلف علمی و دانشگاهی کشور فراهم کنیم.
 
 رزاقي در ادامه با بيان اينكه ترويج فرهنگ ايثار وشهادت يك وظیفه و رسالت ذاتي دركنارآموزش است، گفت: بايد تلاش كنيم تا روحيه ايثار و از خود گذشتگي دوران دفاع مقدس را دوباره در دانش آموزان احيا كنيم .
 
مدیر کل شاهد وامورايثارگران وزارت آموزش و پرورش در پایان خاطر نشان كرد: اميد دارم باهمكاري بین بخشی سایر حوزه ها  بتوانيم گام هاي موثري، براي توفيق دانش آموزان در مدارس شاهد و ايثارگران برداریم.
 
ارسال نظرات