نماینده پلیس امنیت اراک:

امنیت عمومی در جامعه وابسته به بلوغ و مسئولیت مردم

نماینده پلیس امنیت اراک گفت: میزان و سطح امنیت عمومی در جامعه به بلوغ و مسئولیت مردم بستگی دارد.
کد خبر: ۸۸۳۴۵۲۵
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استا مرکزی؛ محمدرضا رادفر ظهر امروز در جلسه ارتقا طرح امنیت انتخابات با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات گفت: در آستانه انتخابات باید از غفلت امنیتی پرهیز کرد چراکه فاصله بین امنیت و ناامنی بسیار ناچیز و شکننده است و تلاش در جهت تقویت اشتراکات و انسجام اجتماعی از مهم ترین وظایف پلیس در ایام انتخابات است.

وی افزود: امروزه استفاده از روش‌های پیشگیری اجتماعی و امنیت مردمی یکی از مترقی‌ترین رویه‌های تأمین امنیت است که پلیس جمهوری اسلامی ایران به خوبی به آن پرداخته است.

رادفر با بیان اینکه پلیس اعتقاد دارد که میزان و سطح امنیت عمومی در جامعه به بلوغ و مسئولیت مردم بستگی دارد، گفت: مردم می توانند با کمک به ساختارهای امنیتی و انتظامی در تولید و تأمین امنیت ایفای نقش کنند، پلیس جامعه محور با اقدامات اقناعی و مردمی می تواند با تکیه بر مشارکت شهروندان و توانایی‌های خود امنیت را به ارمغان آورد.

نماینده پلیس امنیت اراک ادامه داد: بی‌شک هر چه به این رویداد نزدیک می‌شویم افکار عمومی حساس‌تر می‌شود. بنابراین پلیس دو وظیفه در انتخابات دارد که یکی تامین نظم و امنیت انتخابات و دیگری مشارکت در تعیین صلاحیت نامزدهای انتخاباتی است.

وی با تاکید بر اینکه مردم در زمان انتخابات نباید دچار افراط شوند، تصریح کرد: بی‌شک دشمن در انتظار اشتباهات جامعه بوده و هر سهل‌انگاری در آستانه انتخابات، سبب تشنج در جامعه می‌شود پس با توجه به اینکه دشمن خواهان گسست‌های اجتماعی در کشور است باید در حفظ وحدت و اتحاد بیش از پیش کوشید.

رادفر پیشگیری و توصیه را مهمترین وظایف پلیس در انتخابات عنوان کرد و افزود: جرایم انتخاباتی باید به شدت مورد رصد قرار گرفته و به ارکان تصمیم‌گیر اعلام شود و پس از تایید صلاحیت‌ها نیز باید موارد لازم برای کاندیداهای انتخاباتی تبیین شود.

وی برگزاری انتخابات را یکی از مهمترین مأموریت‌های پلیس در تمام کشورها دانست و گفت: جابجایی قدرت همواره آسان نیست و همیشه عده‌ای حضور دارند که به دنبال سوء استفاده هستند، ایران اسلامی نیز هر قدر که در حوزه قدرت خود افزایش پیدا کند به همان میزان تهدیداتش نیز افزایش می‌یابد، به همین دلیل باید مراقبت‌های ما نیز افزایش پیدا کند.

نماینده پلیس امنیت اراک گفت: آمادگی ما باید به صورت دایم و لحظه‌ای حفظ و ارتقا پیدا می‌یابد، تمام دنیا برگزاری انتخابات را رصد می‌کنند و این امر برای ما بسیار مهم است.

نماینده پلیس امنیت اراک امنیت را مقوله‌ای چند وجهی و وسیله‌ای برای رشد و تعالی جامعه دانست و با اشاره به اینکه بستر هر اقدام و فعالیتی امنیت است، گفت: هیچ حیاتی بدون امنیت شیرین نیست و هیچ کاستی و کمبودی با وجود امنیت تلخ نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات