نماینده پلیس امنیت اراک گفت: خانواده ها با بی‌توجهی به نقش‌ها و مسئولیت‌های تربیتی خود نسبت به فرزندان سبب افرایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می شوند.
کد خبر: ۸۸۳۴۵۳۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مرکزی؛ محمدرضا رادفر ظهر امروز در جلسه جلسه ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی شهرستان که در فرمانداری اراک برگزار شد با اشاره به آسیب های اجتماعی گفت: جرایم اخلاقی در تمام جوامع وجود دارد و در آسیب‌های اجتماعی مقصر اصلی خانواده ها هستند که با بی توجهی به فرزندان خود سبب افرایش این آسیب در جامعه می شوند.

وی افزود: آسیب‌های اخلاقی در بین جوانان بسیار زیاد است در این حیطه فقط نیروی انتظامی نمی تواند دست به کار شود بلکه کمک دیگر دستگاهها را نیز می طلبد.

نماینده پلیس امنیت اراک تصریح کرد: آن رفتاری که می‌تواند معضلات فرهنگی را از بین ببرد کار فرهنگی است نخبگان و هنرمندان، علما، حوزویان و دانشگاهیان همه باید در تولید برنامه‌های صحیح فرهنگی کمک کنند و به مردم مسائل فرهنگی را آموزش دهند. امر به معروف و نهی از منکر را باید به روش درست در جامعه پیاده کنیم.

وی با بیان این‌که «همه عقلای جامعه می‌دانند در خصوص موارد فرهنگی برخورد صرفا پلیسی جواب نمی‌دهد» گفت: ‌برخورد صرفا پلیسی با مقوله فرهنگ نه تنها کار را درست نمی‌کند بلکه سبب می‌شود ناهنجاری‌ها به لایه‌های پنهان جامعه بروند و این زخم‌های پنهان بالاخره یک زمانی سر باز می‌کند و کل جامعه را فرا می‌گیرد.

فضای مجازی تهدیدکننده کارکرد خانواده

اشرف بهادری نیز در این جلسه گفت: وقتی کارکردهای اجتماعی، روانی و غیره خانواده مورد تهدید قرار می‌گیرد آسیب‌ها را به‌دنبال دارد که یکی از این آسیب‌ها معضل طلاق است. تهدیدکننده‌ کارکردهای خانواده موارد متعددی است که فضای مجازی یکی از تهدیدکننده‌های اصلی محسوب می‌شود که فضای فردی و فردگرایی را به‌جای جمع‌گرایی ترویج می‌دهد.

عضو شورای شهر اراک تصریح کرد: برنامه‌های ماهواره‌ای به‌نوعی با القای فرهنگ غربی شخصیت زن مسلمان را تخریب می‌کند و کاهش ارتباط کلامی درنتیجه استفاده از این فضاها خود یکی از عوامل گرایش افراد به آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک با تاکید بر بیان واقعیت‌ها برای مردم در راستای آگاه‌سازی آنان گفت: نباید واقعیت‌های جامعه را کتمان کنیم. بیان واقعیت‌ها و آگاه‌سازی خانواده‌ها باعث افزایش حساسیت آنها نسبت رفتارهای فرزندان می‌شود و این اطلاع‌رسانی باعث می‌شود که فرزندان خانواده در معرض آسیب و مستعد مراقبت بیشتری شوند.

لزوم ارائه راهکاری برای ترویج حجاب

نماینده سپاه ناحیه اراک نیز در این جلسه گفت: مواد مخدر به عناون اولین صنعت سودآور دنیا است که 4 برابر نفت گردش مالی دارد جوانان وقتی با بیکاری مواجه می شوند به شغل‌های کاذب از جمله توزیع موادمخدر روی می‌اورند.

وی با اشاره به بد حجابی گفت: متاسفانه در جامعه ما بد حجابی گسترش پبدا کرده باید همه دستگاهها دست به دست هم دهند و چاره‌ای اندیشیده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات