توجه به مبحث ازدیاد نسل و فرزندآوری از دغدغه‌های مهم رهبری است و سپاه هم براساس همین دغدغه، مجمع عمومی بسیج را با هدف خانواده و فرزندآوری به صورت تخصصی، مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۸۸۳۴۷۳۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با اشاره به اینکه سال‌های سال، رسانه، مطبوعات، مسؤولان و جامعه تلاش کردند تا «فرزند کمتر، زندگی بهتر» فرهنگ‌سازی شود، بیان کرد: اکنون هم همه ما وظیفه داریم برای افزایش فرزندآوری تلاش کنیم.

سیدابراهیم شریفی، در مجمع عمومی بسیج شهرستان نکا، اظهار کرد: توجه به مبحث ازدیاد نسل و فرزندآوری از دغدغه‌های مهم رهبری است و سپاه هم براساس همین دغدغه، مجمع عمومی بسیج را با هدف خانواده و فرزندآوری به صورت تخصصی، مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: توجه خانواده‌ها و مسؤولان به فراهم کردن بستر ازدواج برای جوانان از مسائل مهمی است که در ادامه به ازدیاد نسل و فرزندآوری منجر می‌شود و باید تلاش بیشتری برای ازدواج جوانان فراهم و با سوق دادن آنان به سمت تشکیل خانواده، جامعه را به سمت خیر و خوبی هدایت کنیم.

این مسؤول ادامه داد: به قولی جلوی جمعیت در مقطعی از زمان گرفته شد تا بتوانیم جمعیت را کنترل کنیم اما بعد از آن دوره، یادمان رفت که برگردیم و افزایش نسل را دنبال کنیم و اکنون زمانی است که باید به افزایش نسل بیاندیشیم.

شریفی افزود: باید بدانیم اگر دیر به این مسأله بپردازیم، جامعه‌ای تک فرزند خواهیم داشت که بسیاری از واژه‌ها همچون عمو، عمه، خاله و دایی، برایشان نامأنوس است.

وی گفت: در برهه‌ای از زمان، به شاخصه تک‌فرزندی به عنوان یک شاخصه مهم و مثبت نگاه کردیم در حالی که این مسأله برای درازمدت جوابگو نیست و از همین حالا باید برای نسل آینده، ازدیاد جمعیت و افزایش نسل جوان، تلاش شود.

دبیر کارگروه زن و خانواده نکا نیز با اشاره به اینکه خانواده پرجمعیت، خانواده‍ای شادتر است، خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی برای افزایش جمعیت از مسائل مهمی است که باید در دانشگاه و مدرسه به آن پرداخته شود و همه آحاد جامعه دغدغه این مهم را داشته باشند.

کبری مومنی گفت: عوامل مهم و مؤثر بر نرخ باروری در نکا را می‌توان در عوامل مختلف برشمرد که افزایش گرایش به مصرف و اینکه علاقمند به ارائه بهترین کیفیت زندگی به فرزندان هستیم اما توجهی به افزایش تعداد فرزندان نداریم، حمایت نکردن از تشکیل خانواده، حضور اجتماعی زنان در جامعه، آگاهی نداشتن خانواده‌ها به خطرهای تک‌فرزندی، فشار اقتصادی و ثبات خانوادگی نداشتن، از جمله این موارد است.

وی با اعلام اینکه استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و فرهنگ‌سازی مناسب، مسأله مهمی است که باید در افزایش فرزندآوری به این مقوله توجه شود، اظهار کرد: در دانشگاه‌ها در این مقوله کم‌کاری شده است و باید در ادامه راه، راهی مناسبی برای این کم‌کاری ارائه شود.

دبیر کارگروه زن و خانواده نکا افزود: باید نگاه به مادران با فرزندان بالا نگاه مقدس باشد و آنان را به عنوان مادران مقدس به جامعه معرفی کرده و همچنین به افرادی که به افزایش فرزندآوری اقدام کنند، تسهیلات مناسب ارائه شود تا مشوقی برای این امر مهم باشد.

این مسؤول اظهار کرد: کاهش جمعیت تهدید همه‌جانبه برای کشور ما است و برای همین منظور باید برای مقابله با این تهدیدهای مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی در افزایش جمعیت تلاش شود.

مومنی گفت: ارائه کارگاه‌های تخصصی، توجه به آموزش‌های مختلف در این خصوص در کتاب‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها، تقویت اثربخشی بیمه‌ها و... از عواملی است که می‌تواند جوانان و خانواده‌ها را به سوی افزایش فرزندآوری سوق دهد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها