مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ خبرداد
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ گفت: در سال تحصیلی 96-95، حدود 2 میلیون دانش‌آموز در کشور در حال گذراندن درس آمادگی دفاعی هستند.
کد خبر: ۸۸۳۴۷۴۸
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛آیین میدان تیر دانش‌آموزان پسر دوره دوم متوسطه با حضور سردار احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، یوسف علی مرادی مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ، محمود حسینی معاون آموزش متوسطه و عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در تیب آل محمد(ص)سپاه تهران بزرگ برگزار شد.

یوسف علی مرادی مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ در باره ی این برنامه گفت: مطابق با ماده 64 قانون مقررات استخدامی سال تحصیلی 96-95، حدود 2 میلیون دانش آموز در کشور در حال گذراندن درس آمادگی دفاعی هستند و آمادگی لازم را در زمینه دفاع نظامی و مقاومت محلی کسب می‌کنند.

وی گفت: بر این اساس 15 هزار دبیر درس آمادگی دفاعی، هفت هزار نفر افسر میدان تیر و یک هزار و 47 نفر سرمربی آمادگی دفاعی و هزاران نفر مربی تخصصی از بسیج، آتش نشانی، سازمان پدافند غیرعامل و هلال احمر همکاری می‌کنند.

مرادی با اشاره به برگزاری اردوی علمی درس آمادگی دفاعی و میدان تیر برای 500 هزار دانش‌آموز در سراسر کشور اظهار کرد: همزمان در تهران 150 هزار دانش‌آموز دختر و پسر درس آمادگی دفاعی را می‌گذرانند که 40 هزار دانش‌آموز پسر دوره دوم متوسطه در اردوی میدان تیر شرکت می‌کنند.

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ گفت: مطابق دستورالعمل ابلاغی فرماندهی سپاه تهران بزرگ و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، برنامه میدان تیر 40 هزار دانش‌آموز پسر به نواحی، معاونت‌ها، سازمان‌ها، یگان‌های مجری، مناطق آموزش و پرورش و مدارس ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در میادین تیر به شش یگان عملیاتی سازماندهی شدند، افزود: این دانش‌آموزان 14 تا 12 اردیبهشت ماه 96 در میادین تیر تیپ آل محمد(ص)، تیپ حضرت زهرا(س)، لشکر 27 حضرت محمد رسول الله(ص)، یگان صاحب الزمان(عج)، یگان امام حسن(ع) و یگان امام هادی(ع) شرکت کرده و با مباحث آموزش سلاح، جنگ نرم، میدان تیر و خط آتش آشنا می‌شوند.

مرادی ابراز امیدواری کرد: اردوی علمی درس آمادگی دفاعی بتواند ضمن انسجام بخشیدن به بخش عملی درس آمادگی دفاعی مدارس و افزایش مهارت های فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیرنظامی و آموزش استفاده صحیح از ابزارهای دفاعی در زمان به کار گیری زمینه جذب، آموزش سازماندهی و به کارگیری دانش‌آموزان در قالب سازمان بسیج ده ها میلیونی را فراهم کند.

محمود حسینی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین با بیان درس آمادگی دفاعی برای دانش‌آموزان گفت: بعضی دروس از لحاظ علمی مورد توجه قرار می گیرد و بعضی از دروس عقیدتی و اخلاقی است که مطابق با نظام رسمی و با توجه به شرایط امروز در جایگاه بالاتری نسبت به سایر دروس قرار دارند.

وی با اشاره به خاستگاه قرآنی درس آمادگی دفاعی افزود: براساس آیات قرآن، همه دشمنان اسلام آماده نابودی شما هستند و باید خودتان را از لحاظ نیرو و تجهیزات آماده کنید تا دشمن را بترسانید؛ چون آنان آماده نابودی شما هستند.

حسینی با تاکید بر مقابله با جنگ نرم اظهار کرد: این جنگ، ارزش‌ها و هویت انسان را مورد توجه قرار می‌دهد که باید با تجهیز امکانات با این جنگ مقابله کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به آغاز درس آمادگی دفاعی از پایه نهم تصریح کرد: این درس در پایه دهم استمرار پیدا می‌کند و در اردوهای راهیان نور، به رشد خود می‌رسد که دانش‌آموزان در این اردوها شجاعت و ایثار را می‌آموزند.

منبع ؛ فارس
ارسال نظرات