خبرهای داغ:
به مناسبت ایام‌البیض ماه رجب، برنامه های فرهنگی و قرآنی از سوی مؤسسه بین‌الحرمین شاهرود در مراسم اعتکاف اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۴۷۷۸
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

محمد ابراهیمی مدیر مؤسسه فرهنگی بین‌الحرمین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف توسط این مؤسسه فرهنگی خبر داد.

وی با بیان این مطلب که برگزاری مراسم معنوی اعتکاف توسط این مؤسسه فرهنگی بسیار متفاوت با بقیه مراسم اعتکاف در سطح کشور است اظهار کرد: این مراسم معنوی همه ساله توسط این مؤسسه فرهنگی و در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان با ویژگی‌های خاصی که تاثیرات فراوانی نیز داشته است، برگزار می‌شود.

ابراهیمی افزود: امسال نیز این مراسم معنوی با حضور صدها نفر از بانوان در سنین 9 تا 15 سال و صدها نفر از آقایان در سنین 14 تا 18سال اعتکاف اولی‌ها و بصورت رایگان در مساجد سطح شهر برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این مراسم معنوی به مدت 16 سال و بصورت خودجوش و مردمی و توسط خود معتکفین و باشکوه هرچه بیشتر نسبت به سال‌های گذشته برگزار خواهد شد و تمام برنامه‌های اجرایی و فرهنگی توسط خود معتکفین که همه آنان نوجوانان و جوانان هستند برگزار می‌شود.

مسئول موسسه فرهنگی بین الحرمین تصریح کرد: تاکنون تعداد سه هزارو پانصد جوان و نوجوان که تعداد هزارو دویست  نفر از آنان اعتکاف اولی بوده‌اند، معتکف شده‌اند و این اعتکاف گاهی اوقات بصورت قرعه کشی برای حضور در مراسم اجرا می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: به خاطر اهمیت موضوع و استقبال بی‌سابقه نوجوان و جوانان از این مراسم معنوی، ستاد دائمی اعتکاف بین‌الحرمین در این مؤسسه فرهنگی تشکیل شده و این موضوع باعـث تقویت این مراسم و برگزاری آن در سه نوبت سال و بصورت رایگان شده است.

ابراهیمی عنوان کرد: عزیزانی که تمایل دارند تا در اجرای این مراسم معنوی ، موسسه فرهنگی بین الحرمین را یاری نمایند می توانند به دفتر مرکزی موسسه به نشانی خیابان 22 بهمن مراجعه نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها