هاشمی در آيين زنگ درختكاري در مدرسه توحيد شهرك البرز شاهرود گفت: منابع طبيعي وگسترش درختكاري را باید در جامعه حفظ کنیم.
کد خبر: ۸۸۳۴۷۸۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سيد محمدرضا هاشمي در آيين زنگ درختكاري در مدرسه توحيد شهرك البرز شاهرود اظهار کرد: با اين كه سرانه فضاي سبز شاهرود مناسب است اما بايد درختكاري را گسترش داد.

وي گفت : شاهرود داراي يك هزار و ۱۱۰هكتار فضاي سبز است كه حفظ و نگهداري آن با همياري همه مردم ممكن مي شود. هاشمي افزود: اگر مي خواهيم زندگي سالم داشته باشيم بايد هوايي كه تنفس مي كنيم پاك باشد و درختكاري از مواري است كه به داشتن اين زندگي سالم به انسان كمك شاياني مي كند كه خوشبختانه شاهرود به دليلي قرارگرفتن در سرزمين چهار اقليم از آب و هواي خوب بهره مند است كه بايد قدردان منابع طبيعي باشيم.

فرماندار شاهرود با بيان اينكه درختكاري در برابر آلودگي هوا مقابله مي كند، ابراز داشت: در يك هكتار زمين اگر درخت كشت كنيم براي ۱۸نفر در طي سال اكسيژن رساني مي كند و هفته درختكاري بهانه خوبي است تا بتوان با بهره گيري از آن هر جا كه مي توانيم درخت بكاريم.

هاشمی ترويج فرهنگ درختكاري را خواستار شد و بیان کرد: مردم و نهادهاي فرهنگي و تاثير گذار جامعه هم بايد در اين راه نقش خود را ايفا كنند.

وي توزيع نهال رايگان را امري پسنديده خواند و گفت: درختكاري نبايد به يك روز يا هفته محدود شود بلكه بايد در طول سال ترويج شود.

امام جمعه شاهرود هم در اين مراسم گفت: دين مبين اسلام درباره درختكاري و حفظ منابع طبيعي و خدادادي تاكيد فراواني دارد.

معاون استاندار و فرماندار شاهرود بر حفظ منابع طبيعي وگسترش درختكاري تاكيد کرد 
ارسال نظرات
پر بیننده ها