عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
سعیدی گفت: یکی از مجموعه هایی که در ساخت فیلم ها باید نظارت داشته باشد خود وزارت ارشاد است. صدا و سیما هم در پخش فیلم ها و سریال های داخلی و خارجی باید این نکات را رعایت کند.
کد خبر: ۸۸۳۴۸۱۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
وزارت ارشاد و صدا وسیما نظارت بر ساخت فیلم ها رابیشتر کنند
محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با انتقاد از ترویج سیگار کشیدن و پوشش های نامناسب و خشونت و کلمات زشت در فیلم ها گفت: تمام رفتارها و گفتارها در فیلم ها قطعا بر ذهن و فکر افرادی که فیلم را می بیند تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه به هر حال هم نکات مثبت و هم منفی اثر می گذارد اظهارداشت: چون به هر حال زمینه برای تاثیر گرفتن مخاطبان به خصوص نوجوانان و جوانان و حتی کودکان آماده است طبیعتا افراد زیر 22 سال شخصیتشان در حال شکل گرفتن است.

سعیدی با اشاره به اینکه بحث سیگار و بعضی از کلمات زشت و رکیک که در سریال ها و فیلم های سینمایی می بینیم معمولا متاسفانه اثرات منفی و مخربی بر رفتار افراد جامعه می گذارد تصریح کرد: باید این مسائل را کنترل کرد. در یکی از کشورهای همسایه ما هنرپیشه ای که سیگار می کشد را شطرنجی می کنند یعنی برای مسائل فرهنگی خود ارزش قائلند ولی در فیلم های ما به راحتی این اتفاق ها می افتد و ما هم از کنار آن می گذریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: یکی از مجموعه هایی که در ساخت فیلم ها باید نظارت داشته باشد خود وزارت ارشاد است. صدا و سیما هم در پخش فیلم ها و سریال های داخلی و خارجی باید این نکات را رعایت کند. از طرف دیگر ما نمی گوییم که فیلم سازان واقعیات موجود در جامعه را نشان ندهند ولی حداقل مثلا اگر سیگار کشیدن فردی را نشان می دهند فردی باشد که چهره منفی فیلم است که افرادی که نگاه می کنند از اعمال و رفتار و سیگار کشیدن شخصیت نفرت پیدا کنند.

ارسال نظرات