ایندیپندنت نوشت:

افزایش ۱۲ درصدی مرگ نوزادان در بریتانیا به علت عفونت‌های قابل پیشگیری

هر دو هفته، یک کودک در بریتانیا به علت یک عفونت قابل پیشگیری، جان خود را از دست می‌دهد؛ آمارهای مرکز بهداشت عمومی انگلستان، افزایش ۱۲ درصدی را نشان داده است.
کد خبر: ۸۸۳۴۸۳۷
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، تحقیقات نشان داده است: هر دو هفته، یک کودک در بریتانیا به علت یک عفونت قابل پیشگیری، جان خود را از دست می‌دهد.

 

با توجه به آمار و ارقامی که از سوی مرکز بهداشت عمومی انگلستان ارائه شده است؛ تعداد نوزادانی که فوت می‌کنند و علت آن یک بیماری عفونی زودرس توسط باکتری استرپتوکوک گروه B است، 12 درصد بین سال‌های 2011 و 2015 افزایش یافته است.

 

برنامه‌ای زنده در رادیو 5 بی‌بی‌سی، اعلام کرد: با توجه به نهادهای ملی انگلیسی در امور کودکان، تا ماه آوریل 2015 ،  518 نوزاد تازه متولد شده در انگلستان و ایرلند، بیمار شده‌اند که علت آن آلودگی با باکتری گفته شده است و در نتیجه آن، 27 نوزاد کشته و ده‌ها نوزاد دیگر دچار معلولیت دائمی شده‌اند.

 

باکتری استرپتوکوک گروه B در بسیاری از موارد بی‌ضرر است اما می‌تواند به طیف وسیعی از بیماری‌های بالقوه کشنده، از جمله گَندخونی یا سپتیسمی، پنومونی و مننژیت تبدیل شود البته اگر در هفته اول زندگی کودک، وی را آلوده کند.

 

در آزمایش‌های انجام شده در زنان باردار، یک از چهار مادر، بیماری را به کودک خود منتقل می‌کند، اما در اکثر موارد نوزادان را می‌توان با تزریق آنتی بیوتیک وریدی به مادر، در برابر بیماری‌ها محافظت کرد.

 

گفته شده غربالگری در اکثر کشورهای اروپایی انجام می‌شود اما در بریتانیا انجام نمی‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار