امام جمعه شهرستان فردیس با اشاره به این که روحیه نیکوکاری با فرهنگ سازی میان اقشار مختلف مردم تقویت می شود، اظهار کرد: صدقه یک معنای عام دارد و خداوند در قرآن آیات بسیاری در مورد زکات نازل کرده است.
کد خبر: ۸۸۳۴۹۱۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، ، حجت الاسلام علی اکبر ایمانی صبح دوشنبه در نشست شورای زکات شهرستان فردیس که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر این که زکات انسان را از مال دنیا جدا می کند، عنوان کرد: انسان به صورت فطری گرایش به مال دنیوی دارد و پرداخت زکات انسان را از زمین گیر شدن نجات می دهد.
 
تقویت روحیه نیکوکاری با فرهنگ سازی

وی با بیان پیشنهادی برای قدردانی از افرادی که زکات پرداخت می کنند، گفت: راه اندازی شبکه مجازی با عنوان زکات می تواند روحیه نیکوکاری و پرداخت مستحبی زکات را افزایش دهد.

امام جمعه شهرستان فردیس در ادامه بر این که دریافت زکات وظیفه حاکمیت و در راستای کمک به مستضعفان است اشاره کرد و گفت: دولت به اندازه ی زکاتی که یک منطقه پرداخت می کند به همان میزان به آبادانی آن شهر کمک می کند.

وی با اعلام این که سال آینده یارانه چهار میلیون نفر حذف و به افراد بی بضاعت تعلق خواهد گرفت، افزود: زکات مرحمی بر زخم های خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در این شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه خواهد بود.

ایمانی با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب که کانون های اندیشه ورز برگزار شود، بیان کرد: ثواب یک ساعت تفکر بیش از 70 سال عبادت است و می توانیم با برگزاری این کارگاه ها و دعوت نخبه ها به راهکار های بیشتری برای فرهنگ سازی نیکوکاری دست یابیم.

وی خاطر نشان کرد: گلخانه های سطح شهرستان فردیس به افرادی که در منازل خود امکان پرورش گل و گیاه دارند، توانایی آموزش دارد و کمیته امداد می تواند این افراد را به گلخانه ها معرفی کند تا امکان درامد زایی برای برخی افراد بی بضاعت فراهم شود.
 
خبرنگار بسیجی: عباسی
ارسال نظرات
پر بیننده ها