رئیس پلیس راه از حضور صد درصدی مأموران پلیس راه برای ارائه هر چه بهتر خدمات به مردم خبر داد و گفت: هزار دوربین جدید در جاده‌ها تخلفات حادثه‌ساز از جمله سرعت غیرمجاز را رصد می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۳۴۹۳۳
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه در خصوص اقدامات این پلیس برای اجرای طرح نوروزی سال 96، اظهار داشت: به منظور اجرای طرح نوروزی در جاده‌ها از ماه‌ها قبل اصلاح نقاط حادثه‌خیز، آشکارسازی ‌آن و همچنین ایمن‌سازی تابلوها و علایم و همچنین برطرف نمودن نواقص جاده‌ای در دستور کار بوده است.

رئیس پلیس راه تصریح کرد: برای جانمایی واحدهای امدادی از جمله هلال‌احمر، اورژانس و راهداری هماهنگی‌های لازم انجام شده است. 

وی به پیش‌بینی برای توقفگاه‌ها و استراحتگاه‌های بین‌راهی اشاره و بیان داشت: در مسیرهای خلوت و جاده‌هایی که توقفگاه‌ها کم است با ستاد تسهیلات سفر و راهداری تعاملاتی شد تا با بتوان با اقدامات کم‌هزینه توقفگاه‌هایی را تعبیه کرد. 

این مقام ارشد پلیس راه کشور، به تجهیز پلیس به سیستم‌های جدید اشاره و تصریح کرد: بیش از هزار دستگاه دوربین برای ثبت تخلفات حادثه‌ساز به خصوص سرعت غیرمجاز در سطح جاده‌ها به کارگیری شده‌ است؛ همچنین تعداد زیادی از دوربین‌های دستی نیز در پاسگاه‌های پلیس راه به کارگیری خواهند شد تا بتوان تخلفات سرعت را در محورهای فرعی نیز رصد کرد.

سردار حمیدی در گفت‌وگو با فارس به حوزه آموزش اشاره و خاطرنشان کرد: برای شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی آموزش‌های خاص در نظر گرفته شده؛ همچنین دوره‌های خاصی نیز برای همیاران پلیس در سطح مدارس حاشیه راه انجام شده است. 

رئیس پلیس راه به حضور صد درصدی پلیس راه برای ارائه خدمات به شهروندان در ایام نوروز پرداخت و گفت: سال گذشته و در تعطیلات نوروز 95، 755 در حوادث جاده‌ای جان باختند و بیش از 4300 نفر مجروح شدند که امیدواریم در نوروز امسال در تعامل بیشتر مردم با پلیس و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بتوانیم آمار کشته‌ها را به حداقل برسانیم.

ارسال نظرات