رئیس اداره سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: با آغاز طرح سلامت نوروزی در منطقه تربت حیدریه تاکنون ۳/۵ تن مواد غذایی غیر قابل مصرف کشف و از چرخه توزیع بازار خارج شد.
کد خبر: ۸۸۳۴۹۴۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
جلیل چین سری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: با اجرای طرح سلامت نوروزی ۹ اکیپ در شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بصورت اماده از اماکن توزیع مواد غذایی و بین راهی نظارت ستادی بعمل آورده که تاکنون این بازرسی ها منجر به کشف ۳.۵ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف بوده که از چرخه توزیع خارج شده است.
 
وی تصریح کرد: تاکنون از ۹۰۰ مورد مواد غذایی و آشامیدنی نمونه برداری و کلر سنجی انجام شده و از این میزان ۲۱ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
چین سری بیان داشت: حفظ سلامت شهروندان و مسافران، تامین و ارتقاء ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه و نظارت و رعایت بهداشت آب از جمله اهداف اجرای این طرح است.
 
رئیس اداره سلامت دانشگاه علوم پزشکی اذعان کرد: در ایان برگزاری این طرح ۳ اکیپ بصورت ستادی در سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه و ۶ اکیپ بصورت سیار از اماکن توزیع موادغذایی و بین راهی نظارت و بازرسی می کنند.
 
طرح بسیج سلامت نوروزی هر ساله به مناسبت فرارسیدن نوروز، همزمان با سراسر کشور از ابتدای اسفند تا ۱۵ فروردین اجرا می شود. دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیر پوشش قرار دادن شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به ۳۸۶ هزار نفر در جنوب خراسان رضوی خدمات ارائه می دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها