مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از برگزاری کنگره بین‌المللی «شهدای جهان اسلام» با حضور رئیس جمهور در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۴۹۴۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، عابدین عابدی‌مقدم ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا که در محل اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: امروز اگر امنیت، عظمت و شوکتی هست همه به برکت خون شهدا، صبر و مقاومت خانواده شاهد و ایثارگر و استقامت مردم ارزشمند ما است. در ارزیابی و ارزشیابی‌های انجام شده استان خراسان رضوی در فعالیت امور ایثارگری همواره رتبه اول را داشته است‌.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی درباره برنامه‌های روز بزرگداشت تصریح کرد: این نشست به مناسبت برنامه‌های 22 اسفند روز بزرگداشت مقام شهدا و تکریم مادران و همسران شهدا در روز شهادت حضرت ام البنین (س) و همزمان با رویداد مشهد 2017 برگزار می‌شود.

عابدی‌مقدم با اشاره به جایگاه والای شهید در فرهنگ مذهبی ما افزود: از نظر عرف و دیدگاه بین المللی هرکس در راه تمامیت ارضی کشورش جان دهد، انسان شریفی است و رئیس‌جمهور نیز در برابر جایگاه او تعظیم می‌کند، بنابراین در عرف بین‌الملل نیز جایگاه رفیعی برای این فرد قائل شده است.

وی تصریح کرد: اگر در دنیای آتش امروز از امنیت برخورداریم، به‌دلیل جان‌فشانی شهدا و رزمندگان است که ثابت کردند به قول حضرت امام (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.  

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی با بیان اینکه آینده و امنیت آینده ما در ترویج فرهنگ شهادت است، گفت: هرچقدر که می‌فهمیم و می‌توانیم باید در این حوزه فعال باشیم چرا‌که اگر بترسیم و روحیه ایثار و شهادت نداشته باشیم، شکست می‌خوریم.

عابدی‌مقدم خاطرنشان کرد: طبق نظرسنجی‌ها 47 درصد مردم از روز بزرگداشت شهدا آگاهی داشتند امیدوارم برنامه‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها در راستایی باشد تا همه بفهمند 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا و تکریم مادران و همسران شهدا در سال مشهد 2017 گفت: چندین برنامه در این زمینه به تهران پیشنهاد دادیم چرا‌که انتخاب مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام به‌خاطر امام رضا (ع) و شهر شهید و شهادت بودن مشهد است بنابراین برنامه‌های در راستای فرهنگ شهادت باید متمایز از سایر برنامه‌ها باشد که مورد پذیرش قرار گرفت.  

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی افزود: به همین مناسبت در 18 اسفند مهمان حدود 300 نفر از خاندان شهدای مکرم و معزز ایران و 8 کشور جهان اسلام و غیر‌اسلام نظیر لبنان، بوسنی، تونس، سوریه، عراق و پاکستان هستیم‌.  

عابدی‌مقدم خاطرنشان کرد: کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام با حضور و سخنرانی رئیس‌جمهور‌، خانواده شهدای جهان اسلام از جمله بوسنی هرزگوین و غیره در سالن همایش‌های ایثار (شهید توسلی و مدافع حرم) در مشهد برگزار می‌شود.

وی درباره سایر برنامه‌های بزرگداشت شهدا گفت: پرچم عتبات عالیات با حضور خانواده شهدای بین‌المللی و مسئولان کشوری در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) مشهد در ساعت 14 برافراشته می‌شود. درصدد هستیم سال آینده کنگره بزرگداشت شهدای مدافع حرم را نیز در برنامه اجرایی داشته باشیم و همچنین کنگره بزرگداشت شهدای منا را در ایام حج سال آینده برگزار کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد:  ما در بنیاد شهید باید پاسخگوی  نیازهای درمانی و معیشتی شهدا باشیم و در این زمینه نیازمند به کمک هیچکس نیستیم.

عابدی‌مقدم افزود: تفاهم‌نامه‌ای و هماهنگی با ائمه جمعه داشتیم که تمامی  مساجد در سطح استان در روز بزرگداشت شهدا برنامه ویژه داشته باشند و تمامی پایگاه‌های بسیج و فرهنگسراها به این عرصه ورود پیدا کنند.

وی درباره تعداد افراد ثبت شده در بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی گفت: 17 هزار شهید، 48 هزار جانباز، 3300 نفر آزاده و در مجموع 324 هزار نفر افراد تحت عائله آن‌ها هستند. حدود 5 هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران جویای کار  هستند که از این تعداد هزار نفر از فرزندان شهدا هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی  درباره طرح ساماندهی گلزار شهدا گفت: از سال 80 ساماندهی گلزار شهدا به صورت فعلی در دستور کار قرار گرفته و تاکنون 65 درصد ساماندهی شده اما درباره 35 درصد باقی مانده کار ضعیف پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه تاکنون 13 هزار گلزار ساماندهی و 4 هزار گلزار باقی مانده است، گفت:  در این راستا کارگروه ساماندهی گلزار شهدا تشکیل شده و مصوب شد یک دوره چهارساله برای ساماندهی گلزار شهدا تشکیل شود که بخشی از اعتبارات آن از محل اعتبارات دولتی و بخش دیگر با مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تامین شود.

عابدی‌مقدم افزود: در سال اول این دوره 4 ساله تاکنون 18 درصد اعتبارات دولتی امسال تخصیص داده شده است و در واقع چون اعتبارات دولتی اندک بود نتوانستند به قول خود عمل کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اشاره به ساماندهی گلزارهای شهدا در مراکز شهرها و بخش‌های استان گفت: علاوه بر این امسال برنامه داشتیم که حدود 300 مزار تک مزاری و دو مزاری در سطح استان ساماندهی کنیم که کار آن شروع شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها