مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از معرفی دستاوردهای حوزه گردشگری روستایی این استان در همایش ملی توسعه پایدار روستایی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۴۹۵۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
محمود باقری در نشست هماهنگی همایش ملی توسعه پایدار روستایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: میراث فرهنگی استان آمادگی دارد در کنار این همایش دستاوردهای حوزه گردشگری روستایی را به نمایش گذاشته و معرفی کند.

وی با اشاره به وجود 11 روستای نمونه گردشگری در این استان، افزود: تاکنون از 25 خانه روستایی استان نیز به عنوان خانه بوم‌گردی استفاده شده است.

باقری با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گردشگری روستایی پتانسیل‌های زیادی دارد، تصریح کرد: در همایش توسعه پایدار روستایی می‌توان گردشگری روستایی را به عنوان یکی راهکار اقتصادی برای ایجاد اشتغال در روستاها و کاهش مهاجرت مطرح کرد.

وی میزان اعتبار حوزه صنایع دستی این استان در سال 94 را حدود شش میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: از این میزان سه میلیارد تومان مربوط به صندوق کارآفرینی امید، یک میلیارد تومان مربوط به کارگروه اشتغال و دو میلیارد تومان مربوط به توسعه روستایی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جذب اعتبارات صندوق کارآفرینی امید و کارگروه اشتغال جزء استان‌های اول کشور هستیم اما تاکنون موفق به جذب اعتبارات توسعه روستایی نشده‌ایم.

وی علت اصلی عدم توانایی جذب اعتبارات توسعه روستایی را عدم وجود همگرایی لازم در بین روستاییان این استان برای تشکیل تعاونی دانست و اظهار کرد: باید فرهنگ همگرایی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تقویت شود.

ارسال نظرات