مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این جشنواره با هدف حفظ و احیای سنت‌های بومی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین شهروندان و مسافران نوروزی در راستای حفظ و احیای فرهنگ اسلامی توسط سازمان میراث فرهنگی در استان برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۴۹۵۶
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
محمود باقری  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به دنبال نوروزی شاد و پرنشاط برای مردم و مسافران هستیم، اظهار داشت: جشنواره‌های نوروزی در شهرستان‌های گچساران، بویراحمد، کهگیلویه، لنده، بهمئی و باشت برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد فضای پرنشاط با محوریت آیین‌های نوروزی، جشنواره‌های باستانی نوروز همراه با نمایش آداب و رسوم مردم استان با برپایی غرفه‌های به استقبال از مسافران نوروزی می‌پردازد.
وی به ایجاد نمایشگاه‌های صنایع دستی در تمام ورودی‌های شهرهای استان اشاره کرد و افزود: برپایی نماز جماعت در تمامی اردوگاه‌های تفریحی و برپایی نمایشگاه کتاب در کنار غرفه‌های صنایع دستی از جمله مهم ترین برنامه میراث فرهنگی در راستای خدمات دهی مطلوب به مسافران نوروزی است.
باقری با بیا اینکه خدمات دهی سیار به نقاط گردشگری با فاصله مکانی از مناطق شهری از دیگر برنامه‌های میراث فرهنگی است، اظهار داشت: یکی از این مناطق گردشگری سرنجل کل در محور ارتباطی یاسوج به اصفهان است.
ارسال نظرات