پس از آنکه قیمت نفت نتوانست از حدود ۵۵ دلار بالاتر برود، سرمایه گذاران شروع به ابراز تردید در مورد تداوم روند افزایش قیمت نفت در بازار کرده اند.
کد خبر: ۸۸۳۴۹۶۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، در حالی که این نگرانی در حال افزایش است که بازار نفت بار دیگر  در معرض ریسک کاهش قیمت قرار گرفته، صندوق های تامینی شرط بندی خود روی احتمال افزایش قیمت نفت آمریکا را کاهش داده اند. پیش از این به دلیل این خوش بینی که توافق کاهش تولید اوپک موجب مهار مازاد عرضه در بازار خواهد شد، این صندوق ها حساب ویژه ای روی افزایش قیمت نفت باز کرده بودند. امام اکنون رسیدن میزان ذخایر نفت خام آمریکا به ارقامی بی سابقه در حال افزایش دادن تردیدها در مورد چش انداز افزایشی قیمت نفت است.

 

میشائیل لینچ، رئیس موسسه تحقیقات استراتژیک انرژی و اقتصادی در ماساچوست آمریکا گفت: «آنها زیادی امیدوار بودند و رویاپردازی می کردند....  ما در بازار شاهد اتفاقات زیادی نیستیم که از این چشم انداز روشن حمایت کند. نمونه آن هم میزان ذخایر نفت است.»

 

آمارهای بلومبرگ نشان می دهد که اوپک در ماه فوریه 65 هزار بشکه از تولید خود کاسته و آن را به 32.17 میلیون بشکه در روز رسانده است. 10 عضو اوپک که وعده کاهش تولید داده بودند، به میزان 104 درصد از این توافق تبعیت کرده اند. اما در مقابل، بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 24 فوریه به 520.2 میلیون بشکه رسیده که بیشترین رقم هفتگی از سال 1982 تاکنون است.

 

استفن شورک، رئیس موسسه مشورتی شورک در پنسیلوانیا در این باره گفت: «بازار خیلی آسیب پذیر است... آنها (صندوق های تامینی) می خواهند بیش از یک ماه منتظر بمانند تا فصل عوض شود. و روی این مسئله حساب باز کرده اند که اوپک کاهش عرضه را ادامه خواهد داد.»

ارسال نظرات