فرمانده برتر بسیجی در جشنواره مالک اشتردر گفتگو با «بسیج»:
فرهاد اسماعیلی اوقلی گفت: حفاظت از امنیت و منافع ملی باید در دستور کار قراردادهای خارجی قرار بگیرد و باید قوانینی در نظر گرفته شود که سرمایه گذار خارجی در خلاف مسیر کشورمان عمل نکند.
کد خبر: ۸۸۳۵۰۲۴
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰

فرهاد اسماعیلی اوقلی فرمانده پایگاه بسیج شهید ذوالفقاری شهرستان مشکین شهر استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت یازدهم به منظور جلوگیری از تهدیدات متصور در امر سرمایه گذاری خارجی، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا سرمایه گذاری منافع و امنیت ملی کشورمان را تهدید می‌کند را به عهده هیئت مدیره غیر دولتی واگذار کند.

وی با بیان اینکه دولت باید در مورد قراردادهای خارجی از سایر کارشناسان اقتصادی هم نقش مشورتی بگیرد افزود: مباحثی همچون قراردادهای خارجی و آزادسازی پول های بلوکه شده باید با در نظر گرفتن عوامل متعددی مورد تصمیم گیری واقع شود.

اسماعیلی در ادامه بیان داشت: حفاظت از امنیت و منافع ملی باید در دستور کار قراردادهای خارجی قرار بگیرد و باید قوانینی در نظر گرفته شود که سرمایه گذار خارجی در خلاف مسیر کشورمان عمل نکند. سرمایه گذار خارجی از رقابت ویران کننده اجتناب کند و تمرکز مالی بیش از حد نداشته باشد.

وی در ادامه گفت: سرمایه گذاران باید از سوابق حسنه سرمایه گذاری برخوردار باشند و سرمایه گذاران بتوانند سهولت کسب و کار را ایجاد کنند. یکی از شاخص‌های مورد توجه سرمایه گذاران خارجی، شاخص حمایت از سرمایه گذاران خرد است و باید قانون جامع، صریح، شفاف و واحد برای سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه را فراهم کند.

فرمانده برتر بسیجی در خاتمه افزود: آنچه مهم است این است که اولویت های سرمایه گذاری کشور مشخص شود و زیر ساخت‌های کشور به لحاظ ماهیت کارکردی حیاتی حساس و مهم ارزیابی شده و ابهاماتی در این مورد وجود نداشته باشد.

ارسال نظرات