مدیر کل شیلات هرمزگان با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و آغاز تخم گذاری آبزیان ، صید برخی از آبزیان را در خلیج فارس، محدوده آبهای هرمزگان ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۸۸۳۵۰۵۸
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ سید پرویز محبی، مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه ممنوعیت صید آبزیان بر اساس اهمیت تقویم فصول ممنوعیت صید برای حفظ و حراست ذخایر آبزیان اعلام شده است ،گفت: صید هامور ماهیان در آبهای استان از اول فرودین سال آینده تا پایان اردیبهشت و همچنین صید حلوا سیاه و شوریده از اول اردیبهشت۹۶ تا پایان خرداد ۹۶ ممنوع است .
وی با بیان اینکه از گونه های مهم ماهیان صادراتی و تجاری خلیج فارس ماهی حلوا سفید است، افزود: در راستای حفظ و بازسازی طبیعی ذخایر این گونه ،طبق تقویم زمانی ارائه شده صید این ماهی از ۱۵ فروردین ماه لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۹۶ همچون سال گذشنه  در آبهای استان هرمزگان ممنوع است.

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به صید به روش سنتی مشتا نیز از ۱۶فرودین تا پایان اردیبهشت سال آینده ممنوع است. اظهار کرد: برداشت میگو نیز در تمام فصولی که باهاهنگی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان اعلام خواهد شد .
وی افزود: با توجه به صدمه‌های جبران‌ناپذیری که تورهای صید نامرئی به منابع آبزی و حتی محیط زیست دریایی آبزیان وارد می‌کنند،استفاده از این نوع تورها برای لنج ها در تمام فصول و قایق ها به صورت زیرآبی برای تمامی فصول ممنوع است.
محبی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان ۲۸ هزار و ۳۰۰ صیاد با استفاده از ۴ هزار فروند شناور صیادی و با پشتیبانی  ۲۲ بندرصیادی  در بیش از هزارو۴۰۰ کیلومترنوار ساحلی هرمزگان کسب روزی می کنند که این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معشیت مردم استان هرمزگان فارغ از اشتغال ایجاد شده در حوزه آبزی پروری و صنایع است.

ارسال نظرات