"تنگ گنجه‌ای" یکی از مکان های گردشگری شهر یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد است که وجود رودخانه، چشمه ها و درختان چنار باعث شده که به منطقه نمونه گردشگری تبدیل شود.
کد خبر: ۸۸۳۵۰۷۰
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
«تنگ گنجه ای» به واقع از دیدنی ترین مناطق خوش آب و هوای استان کهگیلویه و بویر احمد است دارای جاده دسترسی آسفالته اصلی می باشد و فصول بهار و تابستان بهترین زمان استقبال از گردشگران عزیز در این منطقه است در دره ای میان کوههای سر به فلک کشیده و پوشیده از جنگلهای تنومند بلوط وچنار که دره ای زیبا وسحر انگیز از خلقت بی انتهای پروردگار نقاشی کرده، قرار گرفته است که آواز خوش پرندگان همراه شرشر جریان رودخانه و هوای لطیف و خنک آرامش بخش روح انسان می باشد در این جاذبه های بسیار طبیعی که اردوگاه تفریحی وامکانات اقامتی کوتاه مدت فراهم شده است در فصول بهار و تابستان جاذبه خاص خود را داراست.

منطقه گردشگری«تنگ گنجه ای» در 13 کیلومتری شهر یاسوج و در مسیر محور "یاسوج به سی سخت "در دره ای با درختان چنار بسیار مرتفع و پوشش جنگلی درخت بلوط واقع شده و هوائی بسیار خنک، معتدل و مطبوع دارد و عبور رودخانه از مسیر بین دره و از لابه لای درختان سر به فلک کشیده چنار این منطقه را به محل گردشگری بسیار زیبائی تبدیل کرده است.

 چندین چشمه آب در این منطقه جریان دارد که همه آن ها از کوه«دنا »سرچشمه می گیرند .

در میان تنگ های زیبای دیار چهار فصل استان کهگیلویه و بویراحمد «تنگ گنجه ای» در واقع گنجینه ای است بی نظیر،  درختان تنومند و سر به آسمان ساییده اش ، سایه بان چشمه های جوشان و خنکی است که از دل صخره ها و سنگ ها جوشیده اند. جاده یاسوج ــ سی سخت در کنار این تنگه ، درختان بلوط ، بنه و زالزالک آب و هرایی دل انگیز و فرح بخش را آفریده است .

در این منطقه آسمان نمایان شده از لابه لای شاخه های گسترده و تنه های بالا بلند درختان چنار دیدنی است .وجود امکانات بهداشتی و تفریحی و آب لوله کشی در این تنگ باعث شده تا مسافران بیشماری در فصل های بهار و تابستان به دور از هیاهوهای شهر به تفریح در آن بپردازند.

این منطقه با توجه به اینکه یکی از مکان های بسیار نزدیک به مرکز استان است اما آنطور که باید و شاید امکانات لازم گردشگری و رفاهی را ندارد و ضرورت دارد مسئولان بیشتر به ان توجه داشته باشند.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه گفت: «تنگ گنجه ای» یکی از مناطق گردشگری استان می باشد  که از سالهای گذشته اقداماتی برای ساماندهی آن انجام شده است.

وی اظهار کرد:با توجه به اینکه ورودی خاصی وجود ندارد تعداد گردشگرانی که سالانه از این منطقه بازدید می کنند ،مشخص نبست.این منطقه از لحاظ موقعیت در مسیر یاسوج -سی سخت قرار گرفته و یکی ار  مسیر های پر تردد این استان است .

وی اضافه کرد:طبیعت ، پوشش گیاهی و چشم اندازی خونبی و زیبا در کنار رودخانه در «تنگ گنجه ای» می تواند در جذب گردشگران به استان کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی را ایفاء کند.

 
 
ارسال نظرات