خبرهای داغ:
به‌همت قرارگاه پدافند‌زیستی استان قم

رزمایش پدافند‌زیستی استان قم آغاز شد‌

رزمایش پدافند زیستی حضرت مسلم ابن عقیل(ع) در قم آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۳۵۱۸۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
رزمایش پدافند‌زیستی استان قم آغاز شد‌
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، رزمایش پدافند‌زیستی حضرت مسلم ابن عقیل(ع) به‌همت قرارگاه پدافند‌زیستی استان قم، ‌با حضور مسئولان لشکری و کشوری قم، ظهر امروز در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم در این رزمایش با اشاره به اینکه رزمایش زیستی استان قم با ابلاغ سازمان پدافند غیرعامل ‌و در حوزه دام در دستور کار استان قم قرار گرفته است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر تهدیدهای بسیاری در حوزه زیستی برای کشور تصور شده است.

مهدی متقیان با بیان اینکه اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام‌ شده است، افزود: برگزاری رزمایش زیستی استان، تشکیل کارگروه‌های هشت‌گانه، آموزش و پیوست نویسی آن‌ها ازجمله اقدامات انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه رزمایش به‌صورت عملیاتی و با حضور مسئولان استانی فردا برگزار می‌شود، عنوان کرد: این رزمایش امروز به‌صورت تئوری برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم کارگروه‌های هشت‌گانه را مورداشاره قرار داد و گفت: کارگروه قرنطینه و درمان، کارگروه آشکارسازی و تشخیص، کارگروه آرامش بخشی و مدیریت، کارگروه قرنطینه و محدودسازی، کارگروه رصد و پایش و هشدار سریع، کارگروه بهداشت و پیشگیری، کارگروه بازتوانی و بازسازی و کارگروه رفع آلودگی و حذف منابع آلوده، کارگروه‌های رزمایش پدافند زیستی استان هستند.

متقیان با تأکید براینکه نهادهای اجرایی استان بر فعالیت این کارگروه‌ها نظارت دارند، تصریح کرد: سپاه امام علی ابن ابی‌طالب(ع)، دانشگاه علوم پزشکی قم، دامپزشکی قم و صداوسیما مسئولیت رسیدگی به امور مربوطه این کارگروه‌ها را برعهده دارند. امیدواریم استان قم به‌عنوان مرکز پایش زیستی در کشور باشد، چراکه این کار اثرات خوبی برای استان قم و کشور دارد و به چرخه دام در کشور کمک می‌کند.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی استان قم نیز در این رزمایش با اشاره به اینکه رزمایش زیستی به‌دنبال کنترل وضعیت بیماری‌های دامی در استان است، اظهار داشت: با ارائه گزارش از سوی اداره‌کل دامپزشکی استان قم مبنی بر وجود بیماری در دام‌ها، کارگروه‌ها مختلف مسئولیت رسیدگی و بررسی دقیق‌تر را برعهده می‌گیرند.

سردار علی مهدی‌پور بابیان اینکه اداره‌کل دامپزشکی قم به‌صورت مداوم وضعیت بهداشتی و زیستی دامی را به فرماندهی پدافند غیرعامل اعلام می‌کند، افزود: هر‌یک از کارگروه‌ها موضوع را بررسی کرده و گزارش خود را اعلام می‌کند.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی رزمایش زیستی قم نیز در این رزمایش با اشاره به وقوع وضعیت نارنجی در برخی موارد، اظهار داشت: در صورت وقوع وضعیت نارنجی، اقدامات ویژه‌ای باید در راستای عادی‌سازی و رفع حادثه بیوتروریستی صورت بگیرد.

سرهنگ محمدرضا موحد بابیان اینکه آموزش به مردم به‌منظور مقابله با بیماری‌های دامی در دستور کار قرار دارد، افزود: آگاهی‌های لازم در جهت بیماری‌های دامی و روش‌های پیشگیری ارائه می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار