مدیرکل تبلیغات استان مرکزی در گفت و گو با بسیج:

راهیان نور پیوند نسل اول انقلاب با نسل های جدید است

مدیرکل تبلیغات استان مرکزی گفت: پیوند بین نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب با نسل اول از جمله مهمترین آثار و برکات راهیان نور است.
کد خبر: ۸۸۳۵۲۲۸
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱

حجت‌الاسلام صفر قربانپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به رشادت‌های شهدا گفت: نسل جوان امروز با دیدن رشادت‌های جوان‌های دیروز برایش هویت ایجاد شده و به تاریخ همراه با موفقیت خویش می نازد و در مقابل جریان‌های ناامید کننده مقاوم می شود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس افرادی بودند که تمامی هستی خود را، یعنی جان خویش را فدا و بزرگترین فداکاری را کردند و در صحنه غیرت ملی و دینی خوش درخشیدند و قهرمانان تاریخی ایران شدند. سفرهای راهیان نور موجب شده تا از این لحاظ از قهرمانان این دوران تجلیل و تقدیر شود.

مدیرکل تبلیغات استان مرکزی با اشاره به اینکه سه هدف مهم در اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی وجود دارد گفت: هدف اول این است که سعی شود پیوندی بین نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب با نسل اول ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام قربانپور با اشاره به هدف دیگر این اردوی معنوی گفت: هدف دوم اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی، سازندگی است؛ چراکه انسان در شرایط خاص دچار دگرگونی می شود اگر زائر راهیان نور با حضور در مناطق جنگی، حق را ببیند بهتر آن را می پذیرد.

وی افزود: اگر شرایط و مشکلات دفاع مقدس را در گرما و سرما به آنها فهماند، تحول در دل آنها ایجاد می‌شود و با دل آنها را می‌پذیرند چون به چشم آن صحنه ها و مناطق را می بینند.

مدیرکل تبلیغات استان مرکزی همچنین با بیان اینکه امروز به برکت خون شهدا در نهایت اقتدار و امنیت هستیم، تصریح کرد: ما در مقابل دنیا ایستادیم و حتی یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادیم و اکنون نیز به برکت این رشادت‌ها امن ترین کشور دنیا هستیم.

حجت‌الاسلام قربانپور با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور، بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است، گفت: راهیان نور یک حرکت بزرگ فرهنگی در مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان است.

مدیرکل تبلیغات استان مرکزی تصریح کرد: در واقع یکی از کارهای مناسب در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همین راهیان نور است. دشمن همه‌ توان و ظرفیت‌هایش را به کار گرفته تا این حرکت بزرگ فرهنگی را از بین ببرد.

وی با اشاره به رشادت های شهدا بیان کرد: یکی از برنامه‌های مؤثر فرهنگی که به ‌درستی واقعیت‌های دفاع مقدس، رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهدا را به نسل جوان جامعه منتقل می‌کند و از دغدغه‌های مهم و مورد توجه مقام معظم رهبری هم هست، اردوهای راهیان نور است.

مدیرکل تبلیغات استان مرکزی ادامه داد: دفاع مقدس به عنوان نماد پایداری و استواری یک ملت در راه آرمان‌های خود توانست مدیریت، معنویت جامعه، شناخت و آگاهی ملت نسب به دشمنان را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: در تاریخ، برخی رخدادها چنان بزرگ و مهم هستند که نمی‌توان آنها را فراموش، حذف و انکار کرد و این رخدادها دارای اهمیت بسیار بالایی در سرنوشت و آینده انسان‌ها هستند.

حجت السلام قربانپور گفت: آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار، شهادت، رشادت و ساده‌ زیستی و دلاور مردی‌های غیور مردان و رزمندگان اسلام و بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس مهم‌ترین هدف برگزاری این اردوها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار