خبرهای داغ:
مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان عنوان کرد؛
مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان گفت:
کد خبر: ۸۸۳۵۲۸۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از شبستان، حجت الاسلام علی اکبر محمدی مهر، مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر گلستان، امروز(16 اسفند) در نشست خبری با بیان این این مجمع رسمی و به ثبت قانونی رسیده است، گفت: این مجمع تحت حمایت همه جانبه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور قرار دارد و تشکیلاتی غیردولتی، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و داوطلبانه است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی امربه معروف و نهی از منکر واجب عینی است، افزود: در شرایط فعلی بر لب و دهان بسیاری از افراد مهر زده شده و کمتر کسی جرات امر به معروف و نهی از منکر دارد، در حالی که این فریضه الهی، مانند نماز بر همه مسلمانان واجب است.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه برخی از افراد معتقدند امر به معروف اثری در جامعه ندارد، اظهار کرد: این تفکر مانند این است که بگوییم چون وضو نداریم نماز نمی خوانیم، در حالی که خود وضو هم امری واجب به شمار می رود.

وی عنوان کرد: نباید این گونه تصور شود که به احتمال اینکه امر به معروف و نهی از منکر اثرگذاری ندارد، باید آن را کنار گذاشت زیرا تحت هیچ شرایطی نماز از واجب بودن ساقط نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: حکمت حکیمانه خداوند متعال اقتضاء می کند که امری که واجب شده است اثرگذاری هم داشته باشد.

حجت الاسلام محمدی مهر با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: یکی از اهداف مجمع و اولویت های ما، فراگیر کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است و اگر این امر الهی در جامعه احیا شود بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: مهم ترین برکت امربه معروف و نهی از منکر حفظ نظام جمهوری اسلامی است.

وی درباره عفاف و حجاب هم گفت: 27 دستگاه در این بخش ابلاغ قانونی دارند و باید به تکالیف خود عمل کنند و 300 راهکار و دستورالعمل هم برای این دستگاه ها پیش بینی شده که تلاش می کنیم تا از ظرفیت مجمع برای انجام یک حرکت نوین در راستای حفظ فرهنگ عفاف و حجاب استفاده کنیم و بنا داریم این اقدام را از دستگاه های اجرایی و دولتی شروع کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها