خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان خبر داد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: هر ساله در استان همدان بیش از 500 یادواره شهدا به صورت خودجوش برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۳۵۲۸۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ناصر عارف امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نقش رسانه ها در بیداری و تنوع افکار عمومی از شاخصه های ارکان این سال‌ها بوده و در حال حاضر نیز نقش بسیار برجسته ای را عهده دار هستند.

وی در ادامه افزود: اصحاب رسانه اندیشمندانی هستند که با هدایت افکار عمومی برای رسیدن به هدف مطلوب اهتمام می ورزند و نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشهود است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: ایثارگران ما در شکوفایی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و در صحنه های مختلف دفاع از دستاوردهای آن نقش برجسته ای دارند و اگر ما امروز در رفاه و امنیت هستیم به برکت خون شهداست.

وی تأکید کرد: هم اکنون در جای جای کشورمان کسانی هستند که با جان نثاری این امنیت را حفظ می کنند و در راه دفاع از وطن جانفشانی می کنند حتی در بیرون از مرزها در سوریه امنیت ما را حفظ می کنند و در دفاع از ارزش‌های دینی پایداری می کنند.

عارف با اشاره به اینکه در آستانه 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا هستیم، ابراز داشت: این روز بدین معناست که ما با پاس داشتن ایثارگری شهدا از آنان تجلیل کنیم و نگذاریم غبار فراموشی بر سلحشوری و فداکاری شهیدان بنشیند.

وی در خصوص هدف از برگزاری روز بزرگداشت شهدا، عنوان کرد: در حال حاضر حدود 46 درصد با این روز آشنا بوده‌اند و تلاش ما بر این است که این میزان را به 55 درصد افزایش دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان عنوان کرد: تاکنون از 225 هزار و 20 شهید در کل کشور، 8 هزار شهید مختص استان همدان است.

وی با بیان اینکه از 570 هزار و 643 جانباز تعداد 17 هزار و 782 جانباز در همدان است، گفت: از 43 هزار و 162 نفر آزاده در کشور نیز یک هزار و 39 نفر در همدان هستند.

عارف با بیان اینکه در مجموع سه درصد ایثارگران کل کشور در استان همدان هستند، بیان داشت: این شهدا در راه یک هدف متعالی در دفاع از دین و وطن از خوشی ها، همسر و فرزند، پست و مقام و مال خود گذشتند و اکنون وظیفه ما این است که از این گوهر گرانبها همیشه محافظت کنیم.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ کسانی که در دفاع از اعتقادات و ایمان شهید شدند همواره مورد تمجید قرار می دهیم، گفت: در کشور ما هم قوانین مختلفی در تمجید وارثان خانواده شهدا در نظر گرفته شده است که در بصیرت افزایی و معرفت افزایی جامعه نقش بسزایی داشته اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان تصریح کرد: بنیاد شهید در دو بعد معیشتی و فرهنگی فعالیت دارد که بیشتر در بعد فرهنگی است.

*اعزام یک هزار نفر به اردوهای راهیان نور به همت بنیاد شهید همدان

وی با اشاره به اینکه برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی راهیان نور، قم و جمکران، مشهد از جمله برنامه‌های ما است، گفت: در سال جاری یک هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام کرده‌ایم.

عارف تصریح کرد: بیش از 21 عنوان برنامه ملی و مذهبی هر ساله انجام می دهیم و در استان همدان بیش از 500 یادواره شهدا به صورت خودجوش برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ جهاد و شهادت، شورای ترویج فرهنگ و ایثار در استان تشکیل شده است. افزود: در راستای حفظ و سلامتی ایثارگران و ایجاد نشاط، در زمینه تربیت بدنی در استان همدان 30 تیم ورزشی تشکیل شده که تاکنون 19 مقام کشوری بدست آورده اند و 21 هزار و 475 نفر نیز در زمینه تربیت بدنی فعال هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در ادامه تصریح کرد: در زمینه قرآنی نیز بیش از 10 هزار نفر فعال‌ هستند و استان همدان مقام سوم را در کل کشور در این رشته کسب کرده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت سایت «نوید شاهد» با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ابراز داشت: بیش از 2هزار و 400 دانش‌آموز در این سایت عضو هستند.

عارف در خصوص ثبت خاطرات شهدا، گفت: 230 هزار وصیت نامه و آثار شهدا و دل نوشته جمع آوری شده و اکنون خاطرات والدین شهدا را در استودیو بنیاد شهید ثبت و ضبط می کنیم.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 13 هزار و 722 خانواده شهید سرکشی شده است که بخشی از آن را مدیران اجرایی انجام می دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در خصوص ساماندهی گلزار شهدا و اینکه در حال اتمام است، ابراز داشت: حدود 116 مزار در 48 گلزار شهدا باقیمانده است.

وی عنوان کرد: دو بخش از مجتمع فرهنگی ورزشی و توان بخشی ایثار تکمیل شده که فاز سوم آن تا اردیبهشت ماه 1396 به بهره برداری می رسد.

* 54 هزار و 36 ایثارگر تحت پوشش بیمه تکمیلی در همدان

عارف با اشارره به برگزاری 6 مرحله کمیسیون در راستای تعیین درصد برای جانبازان طی سال جاری، در مورد بیمه تکمیلی ایثارگران، بیان کرد: در استان همدان 54 هزار و 36 نفر ایثارگر تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند.

وی اظهار داشت: نظام نسبت به سلامت ایثارگران اهتمام ویژه دارد که طرف قرارداد بیمه ایران است و 29 هزار 870 نفر دارای بیمه همگانی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا، بیان کرد: با هماهنگی که با اداره کل منابع طبیعی استان انجام گرفت روز گذشته 8 هزار نهال به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس کاشته شد. وی با اشاره به نصب بنر و اطلاع‌رسانی از طریق سربرگ نامه های اداری و اختصاص آن به شهید و شهادت یادآور شد: گروهی تشکیل شده که مختص جانبازان و ایثارگران است و اعلام آمادگی کرده اند در محافل و مجالس بروند و خاطرات خود را برای دانش آموزان و دانشجویان مطرح کنند.

عارف با اشاره به طرح «نامه ای به شهید»، افزود: این طرح به صورت کشوری انجام شد که در استان ما 6 هزار نامه، دانش‌آموزان برای شهدا نوشته اند که در کنگره دانش آموزان شهید استان از این نامه ها رونمایی شد و به منظور تجدید بیعت با آرمان‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری امروز دیداری با نماینده ولی فقیه در استان داشتیم.

*برگزاری یادواره شهدای کارمند با حضور وزیر دفاع در همدان

وی گفت: 22 اسفند ماه یادواره شهدای کارمند برگزار خواهد شد و کار هماهنگی آن را استاندار با کلیه ادارات انجام می دهد و سخنران این برنامه وزیر دفاع است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان افزود: رونمایی از کتاب «درک شیرین»، خاطرات 5 نفر از جانبازان 70 درصد با مجروحیت های مختلف است که فردا ساعت 9 صبح در باغ موزه دفاع مقدس از آن رونمایی می شود.

وی در ادامه در مورد وصیت نامه شهدا، افزود: وصیت نامه شهدا قرار است در 21 جلد چاپ شود که 7 جلد آن چاپ شده و فردا رونمایی می شود و یک لوح فشرده چند رسانه ای به نام شهید روحانی «احمد هاشمی» است که آن نیز فردا رونمایی می شود.

عارف گفت: همایش تجلیل از مروجین فرهنگی ایثار و شهادت و تجلیل از اسوه های صبر و پایداری(همسران شهدا و جانبازان) نیز از دیگر برنامه‌های روز چهارشنبه است.

وی اضافه کرد: مراسم پیاده روی بسیجیان به سمت گلزار شهدا و قرائت زیارت عاشورا ساعت 7:30 صبح روز پنجشنبه برگزار می شود و در روز جمعه قبل از خطبه های نماز جمعه مدیران بنیاد شهید و جمعی از مدیران ادارات در استان و شهرستان به ایراد سخنرانی می پردازند.

* بیش از 2 هزار و 900 نفر جویای کار

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در خصوص مرمت و نگهداری از مزار شهدا، گفت: براساس قانون موجود در شهرها نگهدای مزار شهدا برعهده شهرداری و در روستاها برعهده دهیاری و یا بخشداری است اما در همدان شهرداری نقشی ندارد و اداره اوقاف این کار را انجام می دهد.

وی در رابطه با اشتغال فرزندان ایثارگران، گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 900 نفر جویای کار داریم که 10 نفر از آنها مدرک دکترا، 240 نفر کارشناسی ارشد و یک هزار و 300 نفر مدرک کارشناسی دارند.

عارف ابراز داشت: براساس قانون 25 درصد استخدام ها را به بنیاد شهید می دهند که اولویت با خانواده شهدا و جانبازان است اما اکنون فقط آموزش و پرورش آزمون برگزار کرده و ادارات دیگر جذب نداشته‌اند و از طرف دیگر دولت سیاست کوچک سازی ادارات را دارد و استخدامی در بخش دولتی نیست و فقط در بخش خصوصی حمایت می شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: در بنیاد شهید صندوقی به نام صندوق اشتغال و کارآفرینی ایجاد شده که به افرادی که می خواهند خوداشتغالی ایجاد کنند تسهیلات پرداخت می‌کند که این صندوق تازه شروع به‌کار کرده و امید است در سال آینده اعتبار به آن تعلق بگیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان خاطرنشان کرد: اگر ما امروز به وارثان شهدا رسیدگی نکنیم، اگر فردا روزی کشور مورد هجمه قرار گیرد دیگر کسی فرزند خود را برای دفاع از میهن نمی فرستد تا در مقابل دشمنان ایستادگی کند و باید در این راستا بصیرت افزایی صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات