همزمان با آغاز هفته گرامیداشت شهدا انجام شد؛

تجلیل از دانشجویان برتر و نوعروسان شاهد و ایثارگر دانشکده فنی حرفه ای ولی عصر(عج)

خبرگزاری بسیج: مراسم تجلیل از دانشجویان برتر و نوعروسان شاهد و ایثارگر دانشکده فنی حرفه ای ولی عصر(عج) کیانشهر با حضور مشاور امور ایثارگران بنیاد شهید شهرستان ری، سرهنگ عزیزی، رئیس کلانتری کیانشهر و جمعی از مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۵۲۹۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین عباسی کیا، مشاور امور ایثارگران بنیاد شهید شهرستان ری، در این مراسم با تکریم شهدا اظهار داشت: حضرت امیرالمومنین علی(ع) با اشاره به آیاتی از قرآن کریم فرمودند: 17 آیه در زمینه کسانی که برای برپایی عدالت و یاری مظلومان هجرت می کنند و از جان و مال و فرزند و زندگی خود می گذرند و شهید می شوند نازل شده است. و خداوند رحمت خود را بر این افراد کامل می کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ ایثار و شهادت باید در خانواده ها ترویج پیدا کند تا اثر گذار باشد. عباسی کیا، افزود: زندگی نامه شهدا پر از درس ها و عبرت ها است و باید چندین بار زندگی نامه آنها را بخوانیم. وی از شهید ملا آقایی به عنوان یکی از انسان های از خود گذشته و دیگر خواه یاد کرد و گفت: قطعه زمینی از طرف جهاد کشاورزی به این شهید بزرگوار در شهرستان پیشوا می دهند، در حالی که یکی از دوستان او مستاجر بود و به خاطر مشکلات اجاره و بدهی ناراحت بود؛ شهید ملا آقایی زمین خود را به او می دهد و می گوید: من در خانه پدری ام زندگی می کنم و مشکلی ندارم این زمین را به او می دهد تا از نگرانی ها و مشکلات او بکاهد.

شهدا زندگی و اموال خود را در راه خدمت به دیگران صرف می کنند. اگر همه مسئولان روحیه ایثار و از خودگذشتگی داشته باشند و دلبستگی و وابستگی ها را کنار بگذارند، ما این همه مشکلات اجتماعی نداریم.

  عباسی کیا، تصریح کرد: ایثارگری فقط حضور در جبهه و یا مدافع حرم بودن نیست، بلکه حتی در صف مترو می توانیم با بلند شدن برای سالمندان یا بیماران و یا در سر چهار راه و خیابان در هنگام رانندگی روحیه ایثار و گذشت را به نمایش بگذاریم.

وی با تاکید بر اهمیت روحیه ایثار اظهار داشت: خداوند به خاطر یک ایثارگری حضرت زهرا(س) 18 آیه نازل کرده است.  

ارسال نظرات