خبرهای داغ:
با حضورمعاون مدیر کل کتابخانه های عمومی استان؛
آخرین نشست انجمن کتابخانه بندرترکمن با حضورمعاون مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در بندرترکمن برگزارشد.
کد خبر: ۸۸۳۵۳۰۰
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان، در این نشست مسئول کتابخانه سعدی بندرترکمن با ارائه گزارشی مختصر از عملکرد این نهاد در سال 95اظهارداشت:رشد صدو بیست درصدی اعضای کتابخانه خاصه  استقبال پرشور از حوزه کودک ونوجوان ،اجرایی شدن 99درصدی مصوبات انجمن کتابخانه واجرای بیش از 400برنامه فرهنگی مهمترین بخشهای عملکرد سال جاری است.

وی همچنین در خصوص برگزاری جشواره بین المللی رضوی در فروردین ماه سال آینده افزود:این جشنواره هر ساله همزمان با دهه کرامت برگزار می شود وعلاقمندان زیادی را نیز به  خود جلب نموده است ودر درسال آینده نیزبا استقبال پرشورم خاطبین دنبال خواهد شد.

معاون اداره کل کتابخانه های استان: اهمیت رشد فرهنگ مطالعه تاثیر شگرفی در توسعه یافتگی وعقب ماندگی جوامع بشری دارد

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز با تقدیر از عملکرد انجمن کتابخانه بندرترکمن ومسول کتابخانه سعدی گفت:افزایش اعضای کتابخانه وبرگزار مستمر جلسات انجمن با حضور پرشور اعضا نشان از زحمات پرتلاش وشایسته مسول کتابخانه عمومی شهرستان است که همواره در کار خویش نمونه بوده است.

دیلم با اشاره به اهمیت رشد فرهنگ مطالعه در جوامع ادامه داد:اهمیت رشد فرهنگ مطالعه تاثیر شگرفی در توسعه یافتگی وعقب ماندگی جوامع بشری دارد که این امر حاکی از نقش اساسی کتاب در زندگی است.

معاون فرماندار بندرترکمن: کتاب دورازه ورود به توسعه است/ایجاد ایستگاه های کتاب برای مسافران نوروزی

در ادامه معاون فرماندار بندرترکمن با اشاره به تلاش قابل تقدیر اعضای انجمن خاصه مسول کتابخانه سعدی بیان کرد:برای رشد وتوسعه میراث بزرگ بشری باید برنامه ریزی های جامع ومدونی داشت لذا کتاب مقوله ای است که تمام حوزه های کشور را به خود معطوف می دارد چرا که کتاب دورازه ورود به توسعه است.

سید صادق شیرنگی  با اشاره به نوروز 96 وورود مسافران به این شهر توریستی در خصوص ایجاد محیطی مفرح وسرزنده با دایر کردن ایستگاه های کتاب اذعان داشت:ایجاد این ایستگاه ها می تواند بر رونق فرهنگ مطالعه بیافزاید چرا که بندرترکمن در نوروز 96همواره پذیرای شمار زیادی از مسافران است واولویت نخست مسافران را در استان گلستان به خود اختصاص دده است.

شیرنگی در خصوص طرح کشوری شهید شوشتری که در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی برگزار می شود اذعان داشت:تلاش شود تا کتابخانه نیز در انی طرح مشارکت نموده تا با ترویج فرهنگ مطالعه شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی در شهرستان باشیم.

معاون فرماندار بندرترکمن همچنین پیشنهاد اهدا کتاب به دوستداران فرهنگ مطالعه در جلسه شورای اداری شهرستان راداد ویادآورشد:برگزاری مسابقات کتابخوانی مدارس نیز ویژه مقاطع مختلف تحصیلی در سال اینده می تواند در فرهنگ مطالعه وکتابخوانی را نهادینه سازی کند.

فرماندار بندرترکمن: تنها چیزی که جایگزینی برای ان یافت نمی شود کتاب است

عبدالحکیم فیروزی نیز با اشاره به شاخص رشد وتوسعه هر کشور گفت:تنها چیزی که جایگزینی برای ان یافت نمی شود کتاب است که به عنوان عامل پیشرفت جوامع نقش چشمگیری در توسعه یافتگی جوامع دارد.

فرماندار بندرترکمن اضافه کرد:برای تقویت روح وذهن بشر جز کتاب نمی توان یافت لذا سال آینده انجمن ضمن برنامه ریزی دقیق باید به بررسی نقاط قوت وضعف خویش نیز بپردازد تا شاهد پیشرفت روزافزون انجمن در این حوزه مهم وحساس باشیم.

همچنین در پایان اعضای انجمن مهمترین پیشنهادات خود را یراس سال اینده بیان کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها