قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در گفت‌و گو با بسیج:
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: نهادینه سازی فرهنگ نماز تلاش مستمر و همگانی را می‌طلبد.
کد خبر: ۸۸۳۵۳۰۲
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴

دکتر محمد مظفر در گفت‌و گو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به نقش مدیران در اشاعه فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ نماز یکی از عالی‌ترین فیوضات معنوی است و به عنوان مصداق بارز امر به معروف در جامعه است.

وی افزود: مدیران و معاونین پرورشی مدارس راه‌های متفاوت را جهت جذب دانش آموزان انتخاب کنند و یک خط ویژه برای نماز داشته باشند تا به نتیجه مطلوب برسند. از یک روش برای همه استفاده نکنند اگر دانش آموزی به یک معلم علاقه بیشتری دارد نماز را از طریق همان معلم به دانش آموز آموزش دهند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور تصرح کرد: نماز به کردار فردی و اجتماعی افراد جهت می دهد و در ابعاد گوناگون تأثیرگذار است؛ همه اینها زمانی تحقق می‌یابد که جایگاه و اهمیت نماز را بشناسیم، به فلسفه آن آگاه شویم و راههای جذب دیگران به این فریضه الهی را به خوبی بدانیم.

وی با بیان اینکه نوجوانان قدر ارزش‌های دینی به ویژه نماز را بدانید، ادامه داد: جوانان اقامه نماز را جدی بگیرند و بر روی این مسئله تاکید داشته باشند، نمازهای یومیه را اقامه کنند چراکه اقامه نماز یومیه حتی در تحصیلات علوم به شما توفیق دانش آموزان توفیقات فراوانی خواهد داد.

مظفر ضمن بیان اینکه خداوند متعال از اثرات و برکات نماز در آیات قرآن سخن گفته است، خاطرنشان کرد: بر اساس اهمیتی که خداوند به بحث نماز در آیات قرآن داشته، لازم است تعریف دقیقی از اقامه نماز ارائه دهیم، زیرا اگر اقامه نماز به درستی صورت بگیرد، اثرات مثبت فردی و اجتماعی در جامعه به همراه خواهد داشت و تا حد زیادی سلامت معنوی و به تبع آن سلامت روانی و جسمانی جامعه را تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمن از روش های گوناگون و همچنین تهاجم فرهنگی سعی در انحراف جوانان و تغییر سبک زندگی آنان دارد، تصریح کرد: نماز مطمئن‌ترین راه و بهترین سد دفاعی در برابر تهاجم دشمنان است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: سستی و کاهلی در برپایی نماز را باید کنار گذاشت و تلاش برای استمرار و ثابت ‌قدم بودن در آن لازم است.

مظفر با اذعان به اینکه بسیاری از معضلات و مشکلات موجود در جامعه به علت دوری و غفلت از نماز است، تصریح کرد: بسیاری از افراد که اکنون در ندامتگاه‌ها به سر می‌برند و درگیر بزه‌های اجتماعی شده‌اند به نماز توجهی نداشتند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور بر ضرورت ترویج این فریضه واجب الهی تأکید کرد و گفت: باید از راه و شیوه درست نماز در جامعه ترویج شود.

وی ادامه داد: مدیران مدارس خودشان باید در امر ترویج نماز پیشقدم باشند و با در نظر گرفتن کادویی برای آنها انگیزه دانش‌آموزان را برای خواندن نماز به ویژه نماز جماعت تلاش کنند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به فضیلت نماز گفت: باید برای تحقق و نهادینه شدن فرهنگ نماز تلاش مستمر و همگانی شود و اغلب مواقع در سطح مدارس ابتدایی دانش آموزان خردسال ما روحیه مطالبه گری در زمینه نماز دارند که نیاز به هدایت در این راستا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات