رئیس میراث فرهنگی شهرستان نیر:

بازدید 215 هزار نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی شهرستان نیر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر گفت: تعداد بازدیدکنندگان از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی شهرستان نیر در سال جاری 215 هزار 792 نفر بوده است.
کد خبر: ۸۸۳۵۳۳۱
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل ازنیریمیز، جابر اسدی اظهار داشت: در سال جاری 42 مورد بازرسی از اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی صورت گرفته و 19 مورد انجمن دوستداران میراث فرهنگی در روستاها تشکیل شده و با تلاش یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی 12 مورد حفاری غیر مجاز گزارش شده که از این تعداد چهار مورد در محوطه‌های تاریخی انجام شده بود که حفاران غیر مجاز دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر همچنین از شناسایی آثار جدید در این شهرستان خبر داد و افزود: هفت اثر جدید در حوزه میراث فرهنگی شناسایی شده است.

وی به حوزه صنایع دستی هم اشاره کرد و افزود: در حوزه صنایع دستی در سال جاری شش کلاس در روستاهای شهرستان برگزار شده که 40 نفر آموزش دیده و 12 نفر از تسهیلات وام صنایع دستی و گردشگری برخوردار شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر یادآور شد: 19 مجوز پروانه تولیدی انفرادی صادر شده و برای اولین بار نمایشگاه عکس مناطق گردشگری در محل موزه شهرستان دایر شده است.

اسدی از تهیه نقشه جامع گردشگری شهرستان نیر خبر داد و بیان کرد: نقشه جامع گردشگری شهرستان نیر تهیه و به چاپ رسیده است.

وی در مورد کسب رتبه دوم کشوری در خصوص نحوه معرفی پتانسیل‌های شهرستان تصریح کرد: سه بار در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری که در تهران برگزار شده بود شرکت کردیم که در مورد نحوه ارائه پتانسیل‌های شهرستان نیر در نمایشگاه توانمندی‌های روستایی وعشایری رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دادیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر به حوزه گردشگری هم اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون 26 هزار و 517 نفر در شش مرکز اقامتی هتل، خانه مسافر و ستاد اسکان فرهنگیان اقامت داشتند که ستاد خدمات سفر 665 مورد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی انجام داده است.

اسدی افزود: تعداد بازدیدکنندگان از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی شهرستان نیر در سال جاری 215 هزار 792 نفر بوده است.

وی به فرا رسیدن ایام نوروز 96 هم اشاره کرد و گفت: شهرستان نیر آماده استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار