مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از قطع 13 هزار اصله نهال کاشته شده در منابع ملی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۵۳۸۳
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
عزت الله بهشتی فر مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویر احمد در سفر خود به شهرستان دنا در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته منابع طبیعی گفت:بیشترین تلاش ما بر این بوده که از تخریب و تصرف منابع ملی جلوگیری شود.

بهشتی با اشاره به تبصره ذیل ماده 55 که این اجازه قانونی را به منابع طبیعی میدهد تا در بدو تعرضات از تصرف منابع ملی جلوگیری کند گفت:استان ما در سطح کشور یکی از استانهای برتر در این زمینه بوده است، وی بیان کرد: در سال 1395 بیش از 13هزار نهال که در عرصه های ملی غرس شده بود بدون از این که به مرحله تشکیل پرونده قضایی وارد شود قلع و قمع شد. 

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد:با استفاده از همین اختیار قانونی 360 هکتار از اراضی ملی را در بدو کار رفع تصرف کردیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی از تصرفات که مجبور به ارجاع پرونده به محاکم قضایی بودیم 42 هکتار عرصه ملی نیز با حکم قضایی به منابع ملی بازگشت.

بهشتی با بیان اینکه در شهرستان دنا 41 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده در مناطق بسیار شاخص شهرستان بوده تاکید کرد: در این رفع تصرفات سعی کرده ایم قطع درختی انجام نگیرد ،وی افزود:در جاهایی که افراد اصرار بر تصرف داشته اند با همکاری دستگاه قضا و دستگاههای امنیتی اقدام خواهیم کرد و اجازه سوء استفاده از منابع طبیعی که متعلق به همه مردم است را نخواهیم داد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اینکه 365 هزار هکتار از عرصه های ملی در قالب پروژه ای مشارکتی با مردم عقد قرارداد شد ابراز کرد: با مشارکتی که مردم داشته اند شاهد کاهش 20 درصدی آتش سوزی ها بودیم.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد :در سال 95 بالغ بر 2 هزار هکتار از اراضی ملی توسط مردم زیر کشت گیاهان دارویی رفت که ارزش اقتصادی بالایی دارد.

وی جنگل کاری با بذر بادام تلخ در 2 هزار هکتار از اراضی با مشارکت بهره برداران را از دیگر اقدامات عنوان و ابراز کرد:در برخی مناطق مانند سیلاب کلوار با تغییر سیستم سوخت و تحویل سیستم خورشیدی 30 درصد از سوخت جنگلی این مناطق کاسته شده است.

بهشتی تاکید کرد :در صدد هستیم مناطقی از استان که جنگل نشین هستند در آینده به سیستم خورشیدی مجهز کنیم تا از تخریب جنگلها جلوگیری شود.

ارسال نظرات