امام جمعه شاهرود در دیدار سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد و مسئول کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان گفت: کانون های فرهنگی و هنری قلب تپنده مساجد هستند.
کد خبر: ۸۸۳۵۳۹۹
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در دیدار سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کانون فرهنگی نری مساجد شهرستان شاهرود با وی که در گرامیداشت سالروز تاسیس دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد  در دفتر امام جمعه برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی ،هنری قلب تپنده  مساجد هستند اظهار کرد: اهمیت فعالیت های فرهنگی ، معنوی ،اخلاقی ، هنری ،اجتماعی ،آموزشی برای جوانان و نوجوانان موثر و تاثیر گذار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود افزود: دست اندرکاران و فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای ترویج سبک زندگی اسلامی جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان  به دنبال آفاتی که امروز جایگزین سبک جامعه ما شده است باشند.

امینی خاطر نشان کرد:  پایگاههای فرهنگی اسلامی از مساجد شکل گرفته است و کانون های فرهنگی و هنری مساجد وظایف شان هموار کردن مسیر نیل به اهداف فرهنگی که در بین نقش ها و کارکردهای دیگر مجد د و کانون ها بیشترین نقش و اهمیت را دارند.

شعبانعلی آشوری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود در این دیدار ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد،گفت: کانون های فرهنگی و هنری نقش مهمی درجذب و حضور جوانان و افراد مستعد را در مساجد برعهد دارند که خوشبختانه شهرستان شاهرود با توجه به آمار، تعداد کانون ها فعالیت فرهنگی، هنری مثبتی انجام می گیرد، اما باید بیش از این از سوی اداره و دبیرخانه کانون ها  حمایت شوند.

کارشناس دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان هم در این جلسه گفت: به مناسبت سالروز تاسیس دبیرخانه کانون ها(١٨ اسفند ماه)، گردهمایی مدیران و اعضاء کانون ها را روز پنج شنبه در حسینه امام خمینی دفتر امام جمعه ساعت ٩ صبح ، برپایی نمایشگاه از دست آوردهای کانون ها ، نشست خبری با اصحاب رسانه، دیدار با ائمه جمعه شاهرود و بسطام به اتفاق سرپرست اداره و مدیران و اعضاء فعال کانون ها  را در دستور کار داریم.

حجت الاسلام پناهی اضافه کرد: افتتاح یکی از کانون های جدید التاسیس، دفتر کانون شهدای دهستان طرود، کارگاه آموزشی در منطقه امام زاده پیر مردان و تقدیر از مدیران و فعالان ٥ کانون فرهنگی و هنری مساجد از دیگر برنامه هایی است که برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها