مدیر حوزه های علمیه استان کرمان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی جدا از اسلام نیست، گفت: دین مقدس اسلام با اقتصاد پیوند دارد که با عمل کردن به آن می توان به اقتصاد اسلامی دست یافت.
کد خبر: ۸۸۳۵۴۶۰
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان؛ حجت الاسلام حسین الله وردی عصر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان اظهار کرد: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی در ساختار مدیریت مرکز حوزه های علمیه کشور، مرکز راهبردی مطالعات اقتصاد مقاومتی تاسیس شد.

وی افزود: مدیریت حوزه علمیه استان کرمان در راستای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در سال اقدام و عمل  به پنج مورد اشاره می کند که سه مورد جنبه نظری و دو مورد جنبه عملی دارد.

حجت الاسلام الله وردی ادامه داد: در شهر کرمان با توجه به  فرمایشات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد اسلامی در قالب چنددین تابلو در نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان گذشته عرضه شد.

وی با اشاره به اقدامات حوزه علمیه استان کرمان در راستای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، گفت: لوح فشرده با عنوان چرایی و چیستی اقتصاد مقاومتی و نقش روحانیت در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بین 150 روحانی مبلغ در هجرت عموما در روستاهای اطراف استان توزیع شده است.

مدیر حوزه های علمیه استان کرمان تصریح کرد: ارسال مقالات و معرفی منابع در خصوص اقتصاد مقاومتی که از طریق اتوماسیون اداری به مدارس استان برای استفاده استادان و طلاب از دیگر اقدامات این حوزه در راستای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه در جنبه عملی هم اقدامات خوبی در راستای اقتصاد مقاومتی انجام داده است، افزود: ورود عملی بعضی از مبلغان هجرت به پرورش دام و طیور، کشاورزی و کندوی عسل از جمله اقدامات انجام شده است.

حجت الاسلام الله وردی عنوان کرد: تجدید نظر در جذب نیروی انسانی و گزینش طلبه ، بهینه سازی هزینه جاری مدارس و رویکرد مثبت در تهیه لوازم ساختمانی و تجهیزات از تولیدات گیاهی از دیگر اقدامات عملی در حوزه علمیه است.

وی با اشاره به اینکه بعد از رونمایی از پیوست فرهنگی اقتصاد مقاومتی نماینده حوزه در جلسات جهت تهیه پیوست فرهنگی حضور فعال دارد، افزود: اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری جدا از اسلام نیست به گونه ای که دین مقدس اسلام به طور مستقیم و غیر مستقیم با اقتصاد پیوند دارد که با عمل کردن به آن می توان به اقتصاد اسلامی دست یافت.

مدیر حوزه های علمیه استان کرمان پیوند اسلام با مسائل اقتصادی و مسائل اعتقادی با توزیع عادلانه ثروت دانست و گفت: قصد قربت و پرداخت زکات اوج مسائل اقتصادی با اعتقادات یک مسلمان است.

ارسال نظرات