وزیر دفاع در همایش ملی بهره وری در بخش دفاع:

آمادگی دفاعی موجب عدم تصمیم گیری صحیح دشمن می شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیامد آمادگی دفاعی و بهره مندی در بخش دفاعی را عدم تصمیم گیری صحیح دشمن عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۳۵۵۰۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش ملی بهره وری در بخش دفاع که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد گفت: نیروهای مسلح به فرموده حضرت علی(ع) پناهگاه امت هستند و دولت نیز به همین بیان به نوعی پناه ملت است.

وی با بیان اینکه امنیت یک مفهوم مطلق ندارد و نسبی و فردی است اما جامعه باید آن را باور کند و به آن اطمینان برسد گفت: امنیت و توسعه دو روی یک سکه هستند و اگر جامعه ای فقر و نا کارآمدی داشته باشد از درون دچار بحران و ناامیدی می شود پس توسعه در ابعاد مختلف پشتوانه ای برای امنیت بوده و امنیت نیز زمینه ساز توسعه است.

وزیر دفاع وظیفه ذاتی دولت را ایجاد امنیت دانست و گفت: امنیت غیرقابل انتقال است. حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس با هزینه زیاد و کمک از بیگانگان می خواهند امنیت را بخرند اما نمی تواند به امنیت بینجامد و حتی زمینه ساز ناامنی است و امنیت باید مبتنی بر ذات خود جامعه باشد.

وی ادامه داد: امنیت غیر قابل منع است و به غیر از مختل کنندگان امنیت نمی شود کسی را از آن منع کرد و از طرفی برپایی امنیت نیز بسیار هزینه بر است تا بتواند مقابل تهاجم از خود دفاع داشته و بازدارندگی کند.

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه جامعه اسلامی وظیفه دارد به صورت دائم  در این بخش ایجاد امنیت و دفاع از خود سرمایه گذاری کند گفت: دستگاه های تامین کننده امنیت باید یک حس امنیت و اطمینان را به مردم جامعه بدهند.

وی با تاکید بر این مطلب که در حوزه دفاعی و امنیت نمی توان ریسک کرد زیرا ریسک و پذیرش خطر در این حوزه قابل قبول و جبران نیست اظهار داشت: هرگونه ریسک در این موضوع موجب نابودی و آسیب می شود. هرگونه تردید در عرصه تصمیم گیری نیز توسط واحدهای عمل کننده نیز موجب شکست و آسیب است.

وزیر دفاع روحیه و انگیزه و سلسله مراتب اطاعت پذیری در بخش دفاعی و امنیتی را یک اصل دانست و افزود: در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فرماندهی کل با ولی فقیه است.

وی گفت: واقعیت این است که اگر داشته های خود را ارج نهاده و به درستی از آن ها استفاده کنیم موجب قدرت ما می شود. اصل تمرکز بر اولویت ها نیز بسیار مهم است، اینکه اولویت به درستی تشخیص داده شود.

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در نیروهای مسلح وقتی بحث از بهره وری می کنیم یعنی دستیابی به حداکثر قدرت دفاعی با استفاده از حداکثر منابع تا هیچگاه غافلگیر نشویم و باید نسبت به تعهداتی که ایجاد می کنیم مسئول باشیم و انتظار ملت و نظام را تامین کنیم. باید با قابلیت حرکت کنیم تا در شرایط سخت بتوانیم عمل کنیم.

دهقان پیامد آمادگی دفاعی و بهره مندی در بخش دفاعی را عدم تصمیم گیری درست دشمن عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت تشخیص صحیح اولویت ها افزود: بهره وری در سازمان بسیار مهم است و حتی در چیدمان و دادن نقش به افراد هم تاثیرگذار است زیرا افراد یک دارایی ما در کشور و سازمان هستند. در خصوص منابع مادی نیز به همین شکل است که باید به بهترین شکل از آن بهره برد تا با هزینه کمتر بیشترین بهره را برد تا دفاع را با کمترین هزینه انجام دهد و دفاع را مردم پایه کرد به گونه ای که این مجموعه به درستی بتواند دفاع را برای ما به ارمغان بیاورد.

وی افزود: بهره وری یعنی نگاه به آینده برای رسیدن به هدف و برای آن باید شاخص ها را به درستی تعریف کرد.

وزیر دفاع گفت: ضرورت بهره وری در بخش دفاع به دلیل تهدیدات مختلف در این عرصه است و باید بر کاهش هزینه ها تمرکز کنیم و آمادگی مقابله داشته باشیم.
وی بیان داشت: تصحیح نظام سیاست گذاری و برنامه ریزی برای بهره وری در بخش دفاع بسیار مهم و ضروریست و بعد از آن باید درست هدفگذاری و برنامه ریزی کنیم و در هر سطحی کارهای به درستی تعریف شود تا تکرار و اتلاف وقت و منابع رخ ندهد. این مسائل جای کار بسیار دارد و  باید فرهنگ سازی و آموزش داشت تا خروجی بهتری داشته باشیم.

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان با بیان اینکه باید بپذیریم که منابع محدود و نیازها نامحدود است گفت:باید اولویت بندی داشته باشیم تا با توانمندسازی سازمان، افراد و سیستم به بهره وری برسیم. در وزارت دفاع چند اقدام انجام داده ایم که ایجاد یک دفاع ارزان است، پس سنگینی ها را از بین بردیم و سعی شد بهینه سازی کنیم و همه تجهیزات را به روز کردیم.


انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار