فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد:

نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر با تکرار در جامعه

سرهنگ پاسدار اسماعیل مولوی در گردهمایی طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرکرد، تکرار، همراهی و همدلی را یکی از راههای نهادینه شدن این فریضه الهی در جامعه دانست.
کد خبر: ۸۸۳۵۵۵۲
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ گردهمایی طلایه داران امر به معروف و نهی ازمنکر شهرستان شهرکرد در سالن اجتماعات غدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی،‌مدافعان حرم و شهدای امر به معروف و نهی از منکر، به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای همگانی شدن تذکر لسانی در جامعه اشاره کرد و گفت: مهم ترین جنگ دشمنان با نظام مقدس جمهوری اسلامی،‌ علی رغم فشارهای اقتصادی، سیاسی و ...، تهاجم فرهنگی است.

سرهنگ پاسدار اسماعیل مولوی، افزود: دغدغه اصلی مقام معظم رهبری نیز مسایل فرهنگی جامعه است، که آحاد مردم در این راستا وظیفه همگانی دارند؛ ولی متأ‌سفانه فریضتین واجب الهی مغفول واقع شده است.

وی،‌ادامه داد: شاید بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز نقش زیادی در فراموشی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه داشته باشند؛ ولی مردم نیز نباید به امید مسئولان از اجرای این فریضه واجب دینی غفلت کنند. بالاخص خانواده معظم شهداء، ایثارگران، جوانان مؤمن و متعهد باید پیشگام احیای امر به معروف ونهی از منکر در کشور باشند.

مولوی، خاطرنشان کرد: یکی از راههای نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه،‌تکرار،‌همراهی و همدلی است.

وی، گفت: امروز دشمن با سلاح پیشرفته تر، هوشمند و دقیق تری ذهن جوانان ما را نشانه گرفته است. بیش از 20میلیون کاربر فضای مجازی و عضو شبکه های اجتماعی در کشور فعال هستند که باید در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مصون سازی کنیم؛ زیرا اگر روزی کلاه خود باعث نجات رزمندگان از آسیب ترکش خمپاره و گلوله های دشمن می شد، امروز بصیرت افزایی می تواند نجات بخش این نسل باشد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد، افزود: به جای سربازان دیروز، طلایه داران امروز نقش آفرینی می کنند و نباید منکرات را در چند موضوع مانند بدحجابی و پوشش لباس خلاصه کنیم؛ زیرا یکی از ترفندهای دشمن نیز تنزل جایگاه امر و نهی به سطح حجاب در جامعه است.

وی، شناخت معروفات و منکرات را بزرگ ترین رسالت طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: منکر بزرگ، جداکردن جوانان از انقلاب و سنگر مساجد و دور کردن آنان از معنویت است.

سرهنگ مولوی،‌به نقش ارشادی طلایه داران اشاره کرد و با توصیه به رأفت اسلامی و مهربانی در امر و نهی، گفت: دشمن چیزهایی را که در جنگ سخت نتوانست به دست آورد، امید دارد که در جنگ نرم به آنها برسد؛ لذا باید بیش از پیش مراقب و هوشیار باشیم.

وی، سیاست قورباغه آب پز را از ترفندهای دشمنان در تهاجم فرهنگی برشمرد و با تشریح این سیاست،‌خواستار نهادینه سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی بعنوان بزرگ ترین ابزار مقابله با توطئه های استکبار جهانی شد.

دبیر اجرایی امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرکرد نیز گفت: 150نفر از طلایه داران امر به معروف ونهی از منکر شهرستان شهرکرد در این گردهمایی حضور دارند.

مجتبی عسگری افزود: این گردهمایی برای سازماندهی مجدد طلایه داران و توجیه برنامه های اجرایی در راستای همگانی کردن تذکر لسانی در سطح جامعه برگزار شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار