محمد رضا خانی مدیرعامل بانک سرمایه در نشست خبری عنوان کرد

علت رواج شایعات اخیر اتمام مهلت بانک به بدهکاران است/ تا مبارزه با فساد باشد شایعه هم هست/ تفاوتی در پرداختی ها میان کارکنان و مدیران بانک نداریم/بدهکاران پول ما را غارت کردند صدایی شنیده نشد اما با پرداخت حقوق کارمندان فریادها بلند می شود/ درصورت تسویه نقدی بدهی کل جرایم را می بخشیم

مدیرعامل بانک سرمایه تاکید کرد: بخش عمده بدهکاران کلان بانکی که در گذشته به نوعی رقیب هم محسوب می‌شدند الان با یکدیگر رفیق هستند و فصل مشترکی دارند تا اموال بانک را تصاحب کنند.
کد خبر: ۸۸۳۵۵۶۷
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸

به گزارش گروه اقتصادی  خبرگزاری بسیج، دکتر محمدرضا خانی مدیرعامل بانک سرمایه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از زمانی که بانک سرمایه  گام های اساسی در جهت مبارزه با مفسدین بانکی را برداشته است شایعات مختلفی شکل گرفته است. این در حالی است که تا سال گذشته شایعات مختلف پیرامون بانک سرمایه وجود نداشته از آنجایی که بانک سرمایه درصدد این است که مفسدین، کلاهبرداران و کاسبان را شناسایی کند شیوع شایعات هم رشد داشته است.

وی گفت: بالاترین افتخار در بانک سرمایه این است که مبارزه با مفسدین بانکی را جزو اولویت قرار داده است. از اینرو با  بی اخلاقی‌های مختلف مواجه شده و شایعاتی همچون ورشکستگی و ادغام شیوع بیشتری داشته است.

خانی با بیان اینکه گروهی شناسایی شدند که جزو بدهکاران  کلان بانکی بوده و با اهداف مخرب و شوم شایعه اخیر پییراون ورشکستگی بانک سرمایه را از 4شنبه گذشته رواج دادند. علت رواج این شایعه آن بود که چون امروز آخرین مهلت برای بدهکاران کلان بوده است شایعه ورشکستگی هم شدت گرفته است.  لذا با اقدامات هماهنگ شده از سوی نهادهای نظارتی ،معاون دادستانی، سرپرست دادسرای حقوقی بدهکاران را شناسایی شده اند؛ آنچه در نظر گرفته شده این است که تا ساعت 16 روز 15 اسفند آخرین مهلت پرداخت میزان بدهی شان بوده است.

مدیرعامل بانک سرمایه در ادامه بیان داشت: بدهکاران بانکی حدود 11 سال  است که از پرداخت بدهی خود سرباز زده و از آن فرار می کردند اما در ان مدت همه احضار شدند تا تکلیف  نهایی بدهی بانکی آنها مشخص شود.  از اینرو به 21 نفر از بدهکاران کلان بانکی فرصت زمانی داده شد تا نسبت به حضور در بانک اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین خیل عظیمی از بدهکاران تسهیلات بانکی را در مسیر ناصحیح و تعریف نشده در قراردادهای بانکی به کار برده اند از اینرو روز تسویه بدهی شروع جدیدی برای رواج شایعه پراکنی بوده و بهتر است آن را به عنوان وسیله آزمایشی برای راستی آزمایی عملکرد بانک در مورد بدهکاران کلان تلقی کرد.

خانی گفت: الحمدالله،  مشتریان بانک سرمایه تاثیراتی از فراوانی شایعات نگرفته و خللی در اعتماد مشتریان بانک سرمایه ایجاد نکرده است. شایعه پراکنان  افرادی کاسب بوده  و ترس از  به خطر افتادن منافع شان موجب شده است تا به رواج افترا و شایعات دروغین مالی بپردازند. این در حالی است که مردم کشورمان بدون تحقیق و تفحص لازم در مسیر شایعات منتشر شده قرار نخواهند گرفت. لذا مشتریان با مراجعه حضوری به بانک مرکزی رفته و در پی این بودند تا  استعلام مربوطه را دریافت کنند لذا با استعانت از خداوند منان، هوشیاری مشتریان  و مدیریت خوب شعب بانکی بانک سرمایه در سراسر کشور، این نتیجه را دریافت کردند که همه موارد تنها شایعه ای بیش نبوده است .

وی تاکید کرد: بنده بر این باورم که تا مبارزه با فساد بانکی وجود دارد شایعه هم هست و بنده و همکاران در بانک سرمایه هم خستگی ناپذیر  هستیم و اگر روزی شایعه منتشر نشود  نگران هستیم .

مدیر عامل بانک سرمایه در ادامه بیان داشت: بخش عمده بدهکاران کلان بانکی که در گذشته به نوعی رقیب هم محسوب می‌شدند الان با یکدیگر رفیق هستند و  فصل مشترکی دارند تا اموال بانک را تصاحب کنند. در این مبحث تعدادی از بدهکاران تحت تعقیب، برخی بازداشت شده و  افرادی از  این بازداشت شدگان هم قسمتی از مطالبات بانکی را به شکل املاک منقول باز پرداخت کرده اند. در اینجا لازم است که از زحمات و خدمات نهادهای نظارتی وزارت اطلاعات،  دادسرای پولی و بانکی دادستان و ناجا  تشکر داشته باشم که با اعمال فشار قانونی از سوی نهادهای نظارتی بخشی از بدهکاری را به شکل نقدی، اموال مننقول و سهل البیع به بانک تحویل داده شد. 

خانی در ادامه اظهار داشت: پس از اقدامات نظارتی، عده ای از بدهکاران به بانک سرمایه مراجعه کرده و اعلام آمادگی در مورد پرداخت بدهی داشتند. در اینجا ضروری است که عملکرد سه ماهه بانک و مدیران بانک توسط سهامداران یا نماینده سهامداران بررسی شود؛ سهامداران به تیم مدیریت جدید اعتمادکردند و  باوردارند که تیم مدیریتی که اکنون در بانک سرمایه هست در  حفظ منافع سپرده گذاران گام بر می دارد. پس از اینکه شایعات رواج یافت بلافاصله جلسات منظم برگزار شده و ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و اگر هم به موارد مشکوکی برخورد کنیم با این افراد صادقانه در میان می گذاریم.

خانی گفت: عملکرد روزانه در بانک مهم است و با اینکه مقداری از منابع در اثر شایعات از بانک خارج شده اما منایع ورودی زیادی داریم.چنانچه در پایان روز 14 اسفند 95 عملکرد مالی همه شعب بانکی مثبت بوده لذا این بیانگر این موضوع است که تراز مالی در این روز با وجود هجمه شایعات اثر مخربی نداشته است. عملکرد روزانه از تراز مثبتی برخوردار بوده است تعداد محدودی از مشتریان هم بودند که در پی رواج شایعه، بخشی و یا همه منابع مالی خود را از بانک خارج کردند اما در روزهای متوالی شاهد این بودیم که دوباره به جمع مشتریان مالی ملحق شدند و کارکنان بانک سرمایه هم با روحیه خوبی در حال کار کردن هستند.

خانی درباره ادعای پرداخت نرخ سود 24 درصد تاکید کرد: این اشتباه در زبان محاوره ای است که صورت گرفته. چون اخیرا نقل قول از شعب  رایج شده است. این در حالی است که سودبانکی به صورت علی الحساب از سوی بانک‌ها پرداخت می شود از اینرو به شعب  اعلام شده است که نقش جدیدی به عنوان مشاوره مالی و اقتصادی برای سپرده گذاران  هم داشته باشند. لذا برای مشتریان شرکتی هم بیان می‌کنیم که اگر سپرده در هر مسیری هدایت شود نرخ سود بانکی متفاوتی را می توان پیش بینی کرد. بانک سرمایه همچون سایر بانک ها هم نرخ سود را به شکل علی الحساب پرداخت می کند که شرایط  از سوی بانک مرکزی اعلام شده است لذا پس از اینکه هدایت پولی انجام گرفت سود قطعی اعلام می شود و سود قطعی بسته به عملکرد بانک خواهد بود.

مدیر عامل بانک سرمایه خاطر نشان کرد: من سابقه فعالیت در بانک سرمایه را از عضویت در هیات مدیره بانک و سپس به عنوان قائم مقام  بانک و از چهارم مهرماه سال جاری هم به عنوان مدیر عامل آغاز کرده ام..  یکی از اهداف اصلی هیات مدیره جدید بانک سرمایه از ابتدای سال این بوده است که وصول مطالبات را انجام دهند. جهت وصول مطالبات هم بدهکاران را شناسایی کردیم. راهکار نهایی برای هر نظام  بانکی ، اقدامات قضایی بوده است این رویه مشترکی است که در همه بانک ها شکل می‌گیرد. این در حالی است که پس از انجام مذاکرات لازم، هشدارهای جدی از سوی بانک سرمایه ارائه شده و پس از اطمنیان از اینکه اقدامات هشدار دهنده تاثیراتی نداشته اقدامات قضایی و قانونی شکل گرفته است. ناگفته نماند برخی از پرونده های بدهکاران بر اساس صحت و صداقت گفتاری آنها مورد بررسی مجدد قرار می گیرد.

خانی گفت: اگر بدهکاران از مسیر اصلی تعریف شده بانک عدول نمی‌کردند و در همان مسیر مشخص بانکی قرار داشتند اقدامات سختگیرانه با این شدت و حدت انجام نمی‌گرفت. تمکین و عملکرد مطابق با قراردادهای بانکی  از جمله انتظارات بانکی بوده است که متاسفانه از سوی بدهکاران نادیده گرفته شده است. در مهرماه سال جاری برای بانک سرمایه محرز گردید که مذاکرات نتوانسته نتیجه  مطلوب را کسب کند لذا از ابتدای شکل گیری هیات مدیره جدید، عزم جدی برای وصول مطالبات بانکی شکل گرفته و در آینده هم تداوم خواهد داشت.

مدیر عامل بانک سرمایه تاکید کرد:  38 درصد از میزان معوقات بانکی ما متعلق به بخش خصوصی است که تسهیلاتی را از بانک سرمایه دریافت کرده  و سررسید مالی را تسویه نکرده و جزو معوقات بانکی به شمار می رود یکسری اموال منقول بدهکاران  به بانک معرفی شده و نوعی عملکرد تهاتری بین بانک و بدهکار انجام می شود.  آنچه مهم است وقتی مشتری به بانک  مراجعه می کند  بانک در نقش وکیل و مشتریان  نقش موکل را دارند و این حق  متعلق به مشتریان است که سوالات متعددی را از نحوه هزینه کرد مالی سپرده در بانک بپرسند و مشتری باید از بانک بپرسد که پول را در چه مسیری وارد و نرخ سودی را پیش بینی می‌کند لذا سپرده گذاران هم مکلف هستند تا برای تحقیق و بررسی چرخه مالی به مدیران ارشد بانکی مراجعه کنند.
 
خانی گفت: 21 نفربدهکاران کلانی که شناسایی شده اند شامل اشخاص حقوقی بوده که در حقیقت افراد حقیقی هستند؛ بانک سرمایه مبارزه با افراد حقیقی را در مدنظر دارد که با اشکال ظاهری موفق به ثبت یک شرکت صوری شدند. این افراد حقیقی هم با دراختیار داشتن منابع مالی فراوانی که دارند مدیریت شایعات را عهده دار هستند. در حقیقت از پول‌هایی که از بانک سرمایه با ترفندهای مختلف کسب کردند علیه بانک سرمایه هزینه می‌کنند. تعداد بیشماری از افراد حقیقی با شرکت های مختلف تسهیلات مالی دریافت کرده  و از آنجایی که توانستند راه های ارتباطی با کارکنان سابق بانک داشته باشند تسلط خوبی هم به امورات مالی بانک داشته و فرافکنی شایعات ضد و نقیض را انجام داده اند.

خانی افزود: بانک سرمایه از 143 شعب بانکی در سراسر کشورمان برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش بانک سرمایه این بوده است که همه اصحاب رسانه اعم از منتقدین و مخالفان در نشست های خبری حضور داشته باشند افزود: رویکرد رسانه‌ای بانک هم بر این اساس پیگیری می شود  لذا اگر کوتاهی پیش آمده است عذر خواهی می کنم  و به طور قطع و یقین هم در سال آینده ارتباط ما بیشتر خواهد بود.

وی با ارائه توضیحاتی در مورد نحوه فعالیت شرکت توسعه پایدار قشم افزود: این شرکت از جمله فعال ترین شرکت های بانکی در مباحث ارزی، ریالی و واردات بوده است.شرکت توسعه پایدار  قشم به مدت 8 سال از خط اعتباری برخوردار بوده که بانک سرمایه قادر است در هر زمانی که می خواهد فعالیت هایی همچون واردات ، خرید و فروش و یا مشارکت با مشتریان را در نظر بگیرد از این خط اعتباری استفاده می کند. بدین ترتیب پس از مشارکت علاوه بر اینکه نرخ سود بانکی را بهمراه دارد میزان اصلی  پول را هم برگشت می‌دهد. فعالیت های انجام شده اخیرهم  در راستای همین خط اعتباری بوده است. 

خانی خاطر نشان کرد: در بسیاری از بانک ها هم چنین بوده است که به شرکت زیر مجموعه خود خط اعتباری می دهند  و بر این اساس مشارکت و سرمایه گذاری می کنند و از این طریق هم بازگشت سرمایه اصلی هم قطعی است. لذا فعالیت های انجام شده در شرکت توسعه پایدار قشم قانونی بوده  ودر طی سالیان اخیر هم مورد تمدید قرار گرفته است. این در حالی است که ارائه خطوط اعتباری را به آموزش و پرورش ، صندوق ذخیره فرهنگیان هم داشته و اخیرا هم خط اعتباری بابت بازنشستگان پرداخت شده است. لذا آنچه بین بانک و شرکت توسعه پایدار اتفاق افتاده در چارچوب خط اعتباری بوده و کار جدیدی محسوب نمی‌شود. 

مدیرعامل بانک سرمایه بابیان اینکه پیگیری معوقات بانکی از جمله اقدامات اساسی در بانک سرمایه است افزود: با وجود اینکه  بانک سرمایه،  تنها بانک عاملی است که مبارزه با فساد را به شکل جدی و علنی شروع کرده و محتویات خبری زیادی را هم در اختیار  رسانه ها  قرار داده است از اینرو معوقات بانکی این بانک  بیشتر دیده می‌شود. این در حالی است که معوقات بانک سرمایه در میان نظام بانکی درصد بالایی نبوده و این را هم در نمایشگاه  مطبوعات به طور اجمالی اشاره کرده‌ام.  لذا شیوه مبارزه با مفسدان بانکی ، از سوی بانک سرمایه نوعی پرچمداری مبارزه بوده تا سایر بانک ها  هم الگوگیری کنند.

وی با بیان اینکه اخیرا دادستان محترم تهران اعلام داشته که می توانیم املاک را جزو مطالبات محسوب کنیم افزود: با توجه به اینکه بدهکاران بانکی قصد ندارند بدهی خود را در اختیار بانک قرار دهند و وصول این مطالبات هم مراحل سختی را در پی دارد از اینرو برای اینکه مطالبات بانکی به طور کامل دریافت شود مجبور به دریافت ملک ب هجای وجه نقد هستیم. در غیر اینصورت علیرغم اینکه می دانیم این املاک در شرایط رکود معضلاتی برای سیستم بانکی ما دربر خواهد داشت ولی مجبور به دریافت این املاک هستیم. لذا کارشناسانی از طریق دادستانی معرفی می‌شوند تا بتوانند اموال غیر نقدی را تخمین زده  و به هیچ گروه دیگری هم وابسته نیستند تا تاثیراتی در ارائه گزارشات آماری داشته باشد.

مدیرعامل بانک سرمایه در پاسخ به سوال خبرگزاری بسیج، مبنی بر اینکه ترکیب هیات مدیره به چه حدی تغییر می یابد و چقدر این تغییر را محتمل می دانید افزود: از آنجایی که صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از سهامدار عمده بانک سرمایه محسوب می‌شود تاکنون 3 نفر را برای هیات مدیره به بانک مرکزی معرفی کرده است که یک نفر از این افراد از نظر صلاحیت فنی مورد تایید واقع شده و مابقی افراد فعلا  مسکوت ماندند تا سال دیگر که سیستم سهامداران به شکل خواهد بود  از اینرو احتمال می‌رود که یک نفر به عضویت هیات مدیره  اضافه شود. 

مدیر عامل بانک سرمایه در ادامه این نشست خبری درباره پرداختی های اخیر بانک به کارکنان بانک سرمایه تشریح کرد: هیچ تفاوتی در میزان پرداختی های ما میان مدیران و کارکنان ما وجود ندارد. برای صحت مطلب ارائه شده می‌شود از کارکنان شعب بانکی مختلف پرس و جو بعمل آید؛ این در حالی است که میزان پرداختی حقوق در نظام بانکی روال است که بر اساس معیار و اصول مشخص شده در آیین نامه اجرایی بانک هاست. چراکه در همه بانک‌ها ها و موسسات مالی، پرداخت حقوق به کارکنان در اولویت قرار دارد.  کارانه کارکنان بانک سرمایه به صورت یکجا پرداخت نمی‌شود. ما کارانه را با توجه به مناسبت های ملی و اسلامی پرداخت می‌کنیم که به نوعی فرهنگ سازی در چارچوب رسالت بانکی  ما هم محسوب می‌شود. با وجود اینکه نسبت به پرداخت حقوق کارکنان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار هستیم اما همچنان شرمنده همکاران مان هستیم.

وی در ادامه گفت: هیچ وام و تسهیلات خاصی را به مدیران ارشد پرداخت نکرده ایم. جای بسی تعجب وجود دارد مبنی بر اینکه در طی 11 سالی که بدهکاران پول کلانی را به غارت بردند هیچ صدای اعتراضی وجود نداشته ولی اکنون اعتراضاتی نسبت به پرداخت حقوق پرسنل وجود دارد .

مدیر عامل بانک سرمایه  با انتقاد از تغییرات مداوم سابق در هیات مدیره بانک سرمایه خاطر نشان کرد: یکی ازچالش های اساسی در  بانک سرمایه به تغییرات پیاپی مدیرعامل مربوط می‌شود که به نوعی بزرگترین معضل ما بوده است. این تغییرات بیشترین آسیب را به بانک سرمایه متحمل کرده است . دلیل اصلی این تغییرات ناشی از این بوده است که بدهکاران بانکی از شبکه نفوذ و قدرت بسیاری برخوردار بوده و می توانستند رییس شعبه و یا مدیرعامل را انتخاب کنند. لذا  عزل و نصب مدیر عامل توسط بدهکاران شکل می‌گرفته است . خوشبختانه در شرایط کنونی چنین مداخله ای وجود ندارد. این در حالی است که این تغییرات، واکنش بانک مرکزی را در پی داشته و هشدارهایی را به بانک در جهت حقوق سهامداران اعلام کرده است.

خانی خاطر نشان کرد: سهامداران و مدیران فعلی بانک سرمایه این نکته را مدنظر قرار دادند که در سال آینده اهداف خاصی مدنظر قرار خواهد گرفت که می‌توان به گسترش  فعالیت  ارزی و بین المللی در بانک سرمایه اشاره داشت.

وی در خاتمه افزود: به همه مشتریان خود اعلام می‌کنیم که براساس نظر و مصوبه هیئت مدیره هر میزان بدهکاری که نسبت به بانک سرمایه دارند در صورت اینکه بتوانند تسویه نقدی انجام دهند کل جرایم بانکی آنها مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

در ادامه این نشست همچنین خانم دکتر شیخی مسوول اداره حقوقی بانک سرمایه گفت: مذاکرات فراوانی از سوی بانک سرمایه انجام شده  ولی متاسفانه در سال های گذشته افرادی در درون اقدام به غارتگری های متعدد مالی کرده بودند و از طریق رایزنی ها و نفوذی که کسب کرده بودند تسهیلات فراوانی را در اختیار گرفته و تخلفات عدیده فراوانی هم در اخذ تسهیلات داشته اند .

شیخی با بیان اینکه بدهکاران کلان از ضوابط و روابط قانونی استفاده کردند افزود: یک سری تهاترهایی انجام شده است که اگر کمک نهادهای نظارتی نبود مشکلات زیادی گریبانگیر بانک سرمایه بود ، بدهکاران توانسته بودند پول های زیادی را غارت کرده و این در حالی است که هیچ نظارتی هم انجام نشده است و پس از این اقدام به فرافکنی شایعات دروغین در فضای مجازی پرداختند که هیچ کدام از شایعات از جایگاه حقوقی برخوردار نیست و شاید بتوانند در تعداد اندکی از مشتریان سلب اعتماد کنند لذا شایعات حقوقی در فضاهای تلگرام از هیچ اساس و مبنای علمی و قانون مالی و حقوقی برخوردار نبوده و فاقد ارزشگذاری است .

وی در ادامه با رد شایعات اخیر در مرود ورشکستگی بانک سرمایه بیان داشت:  هر گونه شایعه اعم از ادغام و ورشکستگی در مدت یکی دو سال حادث نمی‌شود. چراکه این  نیاز به مدت زمان بیشتری برای تحقیق و بررسی دارد لذا بدهکاران پس از اینکه اقدامات جدی بانک سرمایه را نسبت به مبارزه با فساد بانکی و مفسدین بانکی مشاهده کردند چاره ای جز شایعه افکنی را در نظر نداشته تا از این طریق  بتوانند اختلالاتی در سیستم بانکی ایجاد کنند و خوشبختانه نه تنها خللی ایجاد نشده بلکه عزم و اراده بانک سرمایه برای مبارزه با مفسدین جدی تر است و تاثیری در سلب اعتماد مشتریان هم نداشته است. 

شیخی در ادامه بانک سرمایه را طلب کار عمده ای عنوان کرده و ورشکستگی را صفتی برای بدهکاران دانست.

همچنین در این نشست دکتر زارعی معاون مالی بانک سرمایه گفت: کل درآمد ناشی از باشگاه بانک سرمایه به میزان 1 میلیارد تومان است.

زارعی افزود: معوقات اعلام شده تعلق به 21 بدهکار بانکی دارد. 

زارعی اشاره کرد: با توجه به شفاف سازی آماری که در بانک سرمایه مشاهده می‌شود  یک سری از تغییرات اعمال شده از سوی نظام بانکی کل کشور صورت گرفته است از اینرو نیاز به برنامه ریزی خاص، بررسی تراز مالی و ارائه گزارشات و بررسی چالش‌ها را دارد . با توجه به اینکه بخشی از تغییرات صورت مالی تعلق به همه بانک‌ها دارد.

زارعی با تاکید بر این نکته که تاخیر در ارائه اطلاعات مشکل آفرین است افزود: ارائه زودهنگام اطلاعات غلط هم خسارت زیادی در پی دارد. لذا علاوه بر اینکه  شفاف سازی گزارشات  باید انجام شود یکسری بخشنامه های خاصی در بانک مرکزی وجود دارد  که باید اجرایی شود لذا تراز مالی سه ساله را ارائه خواهیم داد ولی زمان بر است و باید در برابر هر یک از اطلاعات ارائه شده جوابگوی مشتریان و نهادهای نظارتی باشیم. و اعتقاد  داریم که شفاف سازی مالی در سال 95 با کمک نهادهای نظارتی موثر بوده است.

زارعی در ادامه بیان داشت: پیشنهاد افزایش سرمایه 600 درصدی سرمایه بانک را به بانک مرکزی ارائه کرده و منتظر این هستیم تا مراحل تشریفاتی را طی کند و و سپس به بورس هم اعلام خواهیم کرد.

علیمحمدی رئیس کمیته وصول مطالبات بانک سرمایه هم در این نشست گفت: میزان مطالبات در بانک سرمایه به میزان 73 هزار میلیارد ریال بوده که از ابتدای سال 95 موفق شدیم که 13 هزار میلیارد از مطالبات را وصول کرده و در مدت دو ماهه اخیر از اوایل دی ماه سال جاری 5 هزار میلیارد میزان وصولی بوده است. این در حالی است که به میزان 3 الی 4 هزار میلیارد ریال هم  املاک مرغوب معرفی شده است که لیست آنها به دادسرای پولی و بانکی فرستاده شده است تا نرخ ریالی این املاک مورد ارزیابی قرار بگیرد. امیدواریم بدهکاران بانکی که در بازداشت به سر می‌برند  اموال مرغوبی را به بانک معرفی کنند تا بدهی‌شان تسویه شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار