خبرهای داغ:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه وضعیت رفاهی روستاها مناسب است، اما به دلیل بی‌توجهی به مسئله اشتغال‌زایی مهاجرت‌ها همچنان از روستاها صورت می‌گیرد و چرخه اقتصادی مناسبی در روستاها وجود ندارد.
کد خبر: ۸۸۳۵۶۳۱
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
چرخه اقتصادی مناسبی در روستاها وجود ندارد/کشور نیاز به وفاق ملی دارد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی لاریجانی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت در استان قم که در تالار مرکزی شهر برگزار شد با اشاره به اینکه هدف پروژه‌های بنیاد برکت رفع محرومیت بوده است اظهار داشت: یکی از رویکردهای رهبر معظم انقلاب دنبال کردن اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در سال‌های اخیر است.

وی بابیان اینکه ایجاد اشتغال و افزایش تولید داخلی از تدابیر مقام معظم رهبری برای بنیاد برکت است، افزود: رویکرد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خوب است و اگر در کشور به وضعیت اشتغال‌زایی و کارآفرینی بپردازیم قطعاً به وضعیت خوبی دست پیدا خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه چرخه اقتصادی مناسبی در روستاها برای کشاورزان وجود ندارد، ابراز کرد: باوجوداینکه وضعیت رفاهی روستاها مناسب است، اما به دلیل بی‌توجهی به مسئله اشتغال‌زایی مهاجرت‌ها همچنان از روستاها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود منابع بسیار در روستاهای کشور مطرح کرد: اگر زمینه‌های اشتغال‌زایی، افزایش تولید و حمایت‌ها افزایش یابد می‌توان رونق اقتصادی را فراهم کرد، همچنین اگر شهرهای دریایی رونق یابد وضعیت ساکنان این شهرها نیز بهبود می‌یابد.

لاریجانی بابیان اینکه وفاق ملی در کشور باید صورت بگیرد، ادامه داد: این مهم بحث پسندیده‌ای است که باید جدا از سیاسی‌کاری‌ها انجام‌شده و به افزایش تولید ختم شود، چراکه اگر به این مسئله بی‌توجهی شود، نتیجه‌ای برای کشور نخواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی حکومت جمهوری اسلامی را سبب برکت زندگی مردم دانست و گفت: تولید ملی باید اصل قرار گیرد و صادرات افزایش یابد، در قم نیز این مهم باید موردتوجه قرارگرفته تا از مزیت‌های قم نهایت استفاده صورت بگیرد.

وی یکی از ویژگی‌های قم را قطب گردشگری بودن برشمرد و افزود: قم در زمینه کشاورزی و دامپروری نیز قوی است که  باید با رفع کمبود منابع آبی، به اقتصاد این شهر کمک کرد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه صنعت قم نیز باید موردحمایت قرار گیرد، تصریح کرد: به صنعت قم با توجه به اینکه به تهران نزدیک و دارای راه‌آهن است باید توجه ویژه‌ای شود، همچنین با توجه به اینکه روستاهای قم زیاد نیست و روستاییان در قم یا تهران کار می‌کنند، بنابراین آمادگی سرمایه‌گذاری را دارند که اگر حمایت شوند سبب توسعه روستاها شود.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت روستاها بهره برد، بیان کرد: جوانان می‌توانند در زمینه صنعت و کشاورزی در روستاها کمک کنند و در این زمینه استاندار قم نیز اقداماتی انجام داده است، همچنین بنیاد برکت هم می‌تواند با تزریق اندک منابع سبب رونق‌ بخش‌های روستایی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی وجود آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای قم را مورداشاره قرار داد و تصریح کرد: بنا داریم حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام دهیم تا در راستای توانمندسازی نیروی کار جوانان قمی تلاش کرده باشیم.

وی بابیان اینکه حوزه گردشگری قم مستمراً در حال افزایش است، گفت: ما زمینه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه‌داریم که به مشارکت بخش خصوصی نیز نیاز است و می‌توان ظرف سال‌های آینده نرخ بیکاری را کاهش داد.

وی خواستار تلاش ستاد برکت در زمینه اشتغال‌زایی استان شد و عنوان کرد: این ستاد چتر حمایت خود را برای قم داشته باشد و از ظرفیت‌های این استان در این راستا استفاده کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها