خبرهای داغ:
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره):

بنیاد برکت آماده سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیاردی در قم است/ایجاد ۳۶۰ هزار فرصت شغلی توسط بنیاد برکت

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: باید یک کارگروه اشتغال‌زایی در قم تشکیل شود تا ظرف ۳ سال آینده میانگین بیکاری قم را حدود ۵ الی ۶ درصد برسانیم، در این راستا ما می‌توانیم ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز هزینه کنیم.
کد خبر: ۸۸۳۵۶۳۲
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

بنیاد برکت آماده سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیاردی در قم است/ایجاد ۳۶۰ هزار فرصت شغلی توسط بنیاد برکت
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد مخبر صبح امروز در مراسم افتتاح طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت در استان قم که در تالار مرکزی شهر برگزار شد با اشاره به  اینکه با تدابیر مقام معظم رهبری جهت‌گیری جدی در ستاد فرمان حضرت امام(ره) رخ‌داده است اظهار داشت: امروز این نکته را با صراحت می‌گویم که در این ستاد کارها جزء از محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی خارج نیست.

وی بابیان اینکه ظرف چند سال گذشته بیش از 360 هزار فرصت شغلی توسط این بنیاد برای تحصیل‌کرده‌ها و مناطق محروم ایجادشده است، افزود: امروز در تمام کشور فرزندان تحصیل‌کرده باهوشی هستند که ما سعی کرده‌ایم از وجود آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با تأکید بر اینکه در 4 هزار روستای کشور 2 هزار روستا بی‌نیاز  وجود دارد، تصریح کرد: در 31 استان کشور خدمات ارائه می‌شود که 2000 هزار روستا نیز به‌طور کامل موردتوجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حدود هزار مدرسه را در حال ساخت داشتیم که حدود 700 مورد آن تحویل داده‌شده است، ادامه داد: 700 مرکز فرهنگی در دستور کار بوده است که حدود 500 مسجد و 11 بیمارستان نیز ساخته‌شده است.

مخبر یکی دیگر از اقدامات بنیاد برکت را ساخت 21 هزار خانه در مناطق محروم برشمرد و گفت: 45 هزار بیمار سرطانی نیز توسط این بنیاد خرج درمان داده‌ شده است, همچنین بیش از 300 کارخانه با کمک مردم و با توجه به شرایط مناطق ساخته و تحویل داده‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تکیه‌بر مردم توانسته‌ایم بهره‌وری را افزایش داده و با استفاده از پتانسیل داخل کشوری این مهم را مدیریت کنیم، آبادترین شهرها در کنار دریاها قرار دارد که این مسئله به‌طور عکس در ایران است و شهرهای دریایی ایران کمترین رونق را دارد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از صادرات 95 درصدی زعفران ایران خبر داد و عنوان کرد: درزمانی ایران رتبه هشتم صادرات را داشت و مابین 20 تا 30 میلیارد دلار می‌فروختیم که این میزان امروز به حدود 500 میلیون دلار رسیده است و در این شرایط  تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از خام فروشی جنبه‌های مختلفی دارد که می‌تواند اقتصاد کشور را رونق بسیار دهد.

وی بابیان اینکه ایران کشوری نیست که در مسئله اشتغال دچار مشکل باشد، عنوان کرد: در کشور نهضت فقرزدایی باید تشکیل شود و تقوای سیاسی به وجود آید که شخصیت‌ها و غیره برای ارتقا کشور تلاش کنند و خود را در اختیار مردم قرار دهند،

مخبر خاطرنشان کرد: حل مسائل کشور جزء با تکیه‌بر مردم میسر نیست، چراکه پول، منابع، انگیزه، خلاقیت و غیره در کشور وجود دارد و امروز می‌توان کارهای بزرگی بدون این محدودیت‌ها انجام داد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 200 میلیارد تومان در اشتغال‌زایی و امور زیربنایی در قم  هزینه شده است، بیان کرد: باید یک کارگروه اشتغال‌زایی در قم تشکیل شود تا ظرف 3 سال آینده میانگین بیکاری قم را حدود 5 الی 6 درصد برسانیم، در این راستا ما می‌توانیم 200 میلیارد تومان دیگر نیز هزینه کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار