رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا در گفتگویی عنوان کرد:

یادمان های 7 تپه آماده بازدید زائران راهیان نور است

اقدامات و عملیات احداث اردوگاه هفت تپه به دلیل کمبود منابع مالی فعلا در آن منطقه مسکوت مانده، اما اقدامات احداث یادمان و نمایشگاه 7 تپه انجام می‌پذیرد.
کد خبر: ۸۸۳۵۶۵۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
به گزارش خبرگزری بسیج مازندران، رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران با اشاره به 12 یادمان خوزستان، گفت: دو اردوگاه شهید حعفرزاده اندیمشک و شهدای استان مازندران در خرمشهر برای خدمات رسانی و استراحت زائران هم استانی کاروان‌ها و انفرادی فعال است.
 
سرهنگ پاسدار جواد بخشی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راهیان نور سفری فرهنگی برای آشنایی نسلی  از نسل  دیگری بوده که با رشادت، دلاورمردی و ایثارگری‌های خود در سخت ترین شرایط طبیعی و موقعیت خطرناک جنگ تحمیلی عزت، اقتدار و اعتقادات راسخ را به یادگار گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه سفرهای راهیان نور برای دانش آموزان، دانشجویان و آحاد مردم در بطن جامعه تاثیرگذار بوده و از لحاظ روحی روانی، انقلاب ایجاد می‌کند، افزود: اگرچه امروزه با گذشت سه دهه از جنگ تحمیلی، تب و تاب دفاع در برابر جنگ سخت دشمن از سوی رزمندگان در مناطق دفاع مقدس مشاهده نشود اما قطعا کاروان‌های متعدد دانش آموزی، دانشجویی و اقشار مردم با سفر به مناطق راهیان نور، آثار مجاهدت رزمندگان نوجوان تا سالخورده را درموقعیت‌های سنگین نبرد با شرایط طاقت‌فرسای طبیعی منطقه درک خواهند کرد.

بخشی با یادآوری اینکه تاکنون قریب به 18 هزار دانش آموز مازندرانی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کردند، تصریح کرد: ارائه خدمات مناسب به زائران از جمله وظائف مسئولان و متولیان امر مربوطه بوده از همین جهت در بحث تامین امنیت و رسیدگی به مسائل بهداشت و درمان اقداماتی مناسب از سوی مجریان در مناطق عملیاتی و مسیر سفر اتخاذ شده است.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران، درباره میزان همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه استاندار و فرمانداران، گفت: راهیان نور بزرگ‌ترین مانور فرهنگی نظام و انقلاب اسلامی ایران بوده لذا اینکه تصور شود اجرای راهیان نور مختص یک یا دو نهاد خاص است و دستگاه‌های استان همکاری ندارند بی انصافی بوده و منطقی نیست و قطعا بدون همکاری دستگاههای اجرایی استان این مهم محقق نمی‌شود.

وی درباره دغدغه مسئولان، به ویژه استاندار مازندران در امر راهیان نور و اردوی جهادی ادامه داد: دکتر فلاح واقعا در بحث فرهنگی اردوهای راهیان نور، اردوهای جهادی و سایر موارد، همواره با جدیت پیگیر هستند تا به بهترین وجه خدمات به زائران انجام گیرد، به این جهت از توجه آن مقام قدردانی داشته زیرا اخیرا وقتی متوجه شدند برخی از دستگاه‌ها در مورد راهیان نور و اردوی جهادی همکاری لازم را با سپاه انجام نمی‌دهند، کتبا با تنظیم و ابلاغ نامه ای به معاونان، مدیران و مسئولان زیر مجموعه، آنان را مکلف به همکاری کردند.

بخشی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی خوزستان در سال جاری وضعیت بسیار بدی داشت، عنوان کرد: با اتخاذ تصمیمات و تمهیدات لازم و لحاظ وضع جوی مذکور تا کنون بیش از 16 هزار دانش آموز مازندرانی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند که با این وضعیت قرار است 20 تا 25 هزار زائر از بسیج محلات، مساجد، ادارات و آحاد مردم اعزام شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازنردان، در باره رضایت‌مندی کاروانهای راهیان نور، تصریح کرد: تمامی زائران راهیان نور در اردوگاه و یادمان‌های خوزستان به نوعی صاحب‌خانه محسوب می‌شوند و ما مسئولان خادمان زائران هستیم.

بخشی عنوان کرد: به جهت اینکه رزمندگان مازندرانی در دوران دفاع مقدس مجاهدت‌هایی در منطقه چیلات داشتند و شهدای عزیزی در آنجا به لقا الله پیوستند، به منظور گرامی‌داشت رشادت گردان‌های رزمنده، قرار است یادمان والفجر6 با محوریت شهید عالی فرمانده گردان امام محمدباقر"ع" در آنجا ایجاد شده  که تا سال آینده این یادمان در برنامه زیارتی کاروان‌ها اضافه شود.

وی درباره چگونگی یادمان و اردوگاه شهدای مازندرانی منطقه هفت تپه، گفت: اقدامات و عملیات احداث یادمان و اردوگاه هفت تپه بر عهده لشکر عملیاتی 25 کربلا با فرماندهی سردار رستمیان بوده که در دو سال اخیر با جدیت فعال هستند لذا به دلیل کمبود منابع مالی فعلا بحث اردوگاه در آن منطقه مسکوت مانده، اما با پیگیری مسئولان مازندران و تعامل با استاندار خوزستان که از 5 تا 15 هکتار اراضی آن، بصورت تهاتری به تملک ما درآمده است، اقدامات احداث یادمان و نمایشگاه اقداماتی انجام می‌پذیرد.

بخشی، بیابان‌زدایی را از جمله دغدغه ولی امر مسلمین خواند و بیان کرد: از فعالیت‌های ویژه در مسئله راهیان نور و اردوی جهادی مازندران در خوزستان، اعزام و کمک به بیابان‌زدایی بوده و نیروهای مازندرانی در نقاط شهر اهواز کار غرس، نگهداری و آبیاری  نهال را انجام می‌دهند تا در آینده از شدت آلودگی‌ها و خطرات ریزگردها کاسته شود.

 وی به فرموده امام (ره) دفاع مقدس را گنجینه دانست و ادامه داد: آثار و برکات گنجینه دفاع مقدس باید سینه به سینه منتقل شود لذا در موضوع فرهنگی نرم افزار فرهنگی راهیان 25 که به معرفی تمام مناطق عملیاتی و زیارتگاهی دفاع مقدس پرداخته، تهیه شده است.

بخشی گفت: نرم افزار فرهنگی راهیان 25 به معرفی نقش مازندرانی‌های لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، اعم از فرماندهان، نیروها و شهدای شاخص می‌پردازد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها