مسؤل بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه تبیین الگوی زن نه شرقی نه غربی رسالت جامعه امروز است اظهار کرد:تبیین پیام مقام معظم رهبری در خصوص الگوی زن مسلمان یک رسالت و وظیفه جهانی است.
کد خبر: ۸۸۳۵۶۹۷
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان،مینو اصلانی در یادواره شهدای زن استان گیلان و روز قشر بسیج زنان استان که در سالن نیروی انتظامی برگزار شد با بیان اینکه تبیین الگوی زن نه شرقی نه غربی رسالت جامعه امروز است اظهار کرد:تبیین پیام مقام معظم رهبری در خصوص الگوی زن مسلمان یک رسالت و وظیفه جهانی است.

وی با اشاره به جایگاه ناامن زنان غربی گفت: امروز زنان غربی در یک فضای آلوده که خودشان هم بر این فضا دامن می زنند مورد آزارها و اذیت های فراوان قرار می گیرند و هویت خود را فراموش کرده اند.

مسؤل بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر معرفی الگوی زن نه شرقی و نه غربی به دنیا افزود: وظیفه اندیشمندان و رسانه هاست که این الگو را به جهان معرفی کنند.

اصلانی با اشاره به تلاش دشمنان از طیق ابزار رسانه و فضای مجازی در راستای حيازدايی در جامعه اضافه کرد:فضای مجازی به تعبیر مقام معظم رهبری به قتلگاهی برای جوانان تبدیل شده است؛ لذا آگاه سازی و بصیرت افزایی در راستای توطئه های دشمنان رسالتی همگانی است .

وی با تاکید براینکه تساوی جنسیتی به معنای مساوی بودن زن ومرد در تمامی شئونات و وظایف است افزود: تساوی جنسیتی در نهایت به این می رسد که مثلا زنان باید کارگری ساختمان کنند و کارهای سخت سطح پائین دیگر را مانند مردان انجام دهند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با تصریح بر اینکه حسرت مادر شدن دردل زن غربی و همسر بودن در دل خانواده غربی مانده است، گفت: یکی از زنان ایتالیایی در این کشور سخنرانی داشت ودرآن به این گفته پیامبر که بهشت زیر پای مادران است اشاره کرد و این برای جامعه ایتالیا خیلی مورد توجه قرار گرفت ویکی از شبکه های تلویزیونی پی درپی درحال نمایش این سخن پیامبر بود.

اصلانی جایگاه زن مسلمان ایرانی را بسیار رفیع دانست و یادآور شد: رهبر انقلاب فرمودند باید ابتدا سیم خاردارهای نفس خود را پاک کنیم و زن «نه شرقی نه غربی» نسبت به مسائل اطرافش بی‌تفاوت نیست و این وظیفه‌ای است که رهبر معظم انقلاب نایب امام زمان(عج) برای ما در نظر گرفته‌اند و هزاران زن شهیده‌ای که حماسه آفریدند الگوی مناسبی برای همه ما هستند.

وی با اشاره به خلاء جدی اخلاقی و خانواده در غرب خاطرنشان کرد: در غرب جنبشی با نام احیای شانيت مادری و در آمریکا جنبشی با عنوان احیای پدرسالاری راه افتاده است تا بدین طریق الگوهای مناسب معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه زن نه شرقی و نه غربی کسی است که در همه صحنه ها درخانواده و درجامعه حضور فعال دارد و مطالبه گر ارزش های اسلامی درجامعه است، ابرازکرد: زنان مجاهد در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مصداق این الگو هستند.

 

ارسال نظرات