جانشین فرمانده سپاه روح‌الله

راهیان نور حرکت بزرگ معنوی و فرهنگی/بازدید بیش از 25 هزار زائر استان مرکزی از مناطق عملیاتی

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله گفت: اردوهای راهیان نور یک نماد معنوی و یک حرکت عظیم معنوی و فرهنگی است و کسانی که توفیق حضور در این اردوها را پیدا می‌کنند از ایثار، فداکاری و ایستادگی رزمندگان و شهدا در طول هشت سال جنگ تحمیلی درس می‌گیرند.
کد خبر: ۸۸۳۵۷۱۲
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار محسن گلشن‌زاده جانشین فرمانده سپاه روح‌الله، صبح امروز در نشست خبری به منظور تشریح برنامه‌های اردوهای راهیان نور استان مرکزی گفت: اردوهای راهیان نور یک نماد معنوی و یک حرکت عظیم معنوی و فرهنگی است و کسانی که توفیق حضور در این اردوها را پیدا می‌کنند از ایثار، فداکاری و ایستادگی رزمندگان و شهدا در طول هشت سال جنگ تحمیلی درس می‌گیرند.

وی با اشاره به فضای معنوی و اثرگذار این اردوها گفت: زائرانی بوده‌اند که با حضور در کاروان‌های راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی ضمن درک شرایط دشوار رزمندگان در دوران دفاع مقدس خود تحت تاثیر این فضای معنوی قرار گرفته و سرنوشتشان تغییر پیدا کرده است.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده یادآور شد: سال گذشته از 40 کشور خارجی در مناطق عملیاتی حشور داشتند که می توان به افرادی از کشور آمریکا اشاره کرد که بردشات معنوی و خبری لازم را از این مناطق داشتند.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: افرادی از ادیان دیگر در اردوهای راهیان نور با تاثیرپذیری از فضای معنوی مناطق عملیاتی به اسلام گرویده‌اند و حتی خانواده خود را برای مسلمان شدن ترغیب کرده‌اند.

سرهنگ گلشن‌زاده با اشاره به اینکه مناطق عملیاتی محلی برای آموختن ایثار و معنویت است، گفت: شهدا برای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی جان خود را بر طبق اخلاص گذاشتند و جان خود را نثار کردند تا اسلام و نهال انقلاب تقویت و بارور شود. فضای معنوی راهیان نور حاصل عشق و ایثار و از خودگذشتگی شهدا است.

وی افزود: با حضور در منطقه عملیاتی فکه یاد خاطرات بی سیم چی گردان حمزه می‌افتیم که نوشته است؛«امروز روز پنجم است که در محاصره هستیم. آب و نان را جیره‌بندی کرده‌ایم، عطش همه را هلاک کرده است. همه را جز شهدا که حال در کنار یکدیگر در انتهای کانال خوابیده‌اند دیگر شهدا تشنه نیستند، فدای لب تشنه‌ات پسر فاطمه(س)» همین یک جمله خود تکان دهنده و حاوی ایثار و معنویت است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: با حضور در منطقه طلائیه می‌بینیم که چگونه فرماندهان شهیدی همچون شهید باکری، زین‌الدین و همت برای لبیک گویی به ولی خود آن زمان که امام راحل فرمودند جزایر باید حفظ شود، به همراه رزمندگان در مقابله با دشمن ایستادند.

سرهنگ گلشن‌زاده تاکید کرد: اردوهای راهیان نور به عنوان یک حرکت عظیم فرهنگی در مقابل تهاجم دشمن ایستاده و اثرگذار بوده است و جبهه دشمن را نیز به هم ریخته است.

وی افزود: تکلیفی که ما بر عهده داریم این است که در حد بضاعت پذیرای زائران باشیم؛ گرچه داشته‌های مادی ما به اندازه‌ای نیست که کاستی‌های را جبران کند.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: اعزام کاروان‌های راهیان نور در 5 مقطع عمومی، دانش‌آموزی، دانشجویی، نخبگان و خودجوش در قابل اردوهای 4 روزه، 3 روزه، 5 روزه انجام می‌شود.

سرهنگ گلشن‌زاده با اشاره به راهیان نور عمومی گفت: این اردوها در دو بخش برگزار می‌شود که در بخش اول از آخر فروردین‌ماه تا پایان شهریورماه زائران به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می‌شوند و در بخش دوم که شاهد حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب هستیم و خوشبختانه هرساله شاهد استقبال بی‌نظیری از سوی زائران هستیم.

وی افزود: سال گذشته سهیمه استان در بخش راهیان نور عمومی که در قالب اردوهای 4 روزه است 10 هزار نفر بود ولی باتوجه به استقبال زائران به 14 هزار نفر افزایش پیدا کرد. امسال در این بخش 3 هزار زائر به مناطق عملیاتی جنوب و 6 هزار نفر در قالب کاروان راهیان نور عمومی از استان مرکزی به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: در بخش راهیان نور دانش‌آموزی که در قالب اردوی سه روزه برگزار می‌شود امسال سهمیه استان 16 هزار زائر بود که باتوجه به شرایط بد آب و هوایی خوزستان تنها 8 هزار و 100 زائر به این مناطق اعزام شدند.

سرهنگ گلشن‌زاده با بیان اینکه راهیان نور دانشجویی تا 25 اسفندماه ادامه خواهد داشت، گفت: تاکنون 1200 دانشجو به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند که پیش بینی ما دو هزار زائر در بخش دانشجویی و در قالب اردوهای 5 روزه است.

وی افزود: در بخش راهیان نور خودجوش که شاهد حضور جمع کثیری از زائران از اقصی نقاط کشور هستیم که با خودورهای شخصی در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا می‌کنند سال گذشته شاهد حضور 4 هزار زائر بودیم و امسال پیش بینی ما در این بخش بیش از 5 هزار زائر است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: در این بخش سه مقر در اندیمشک(پادگاه شهید زین‌الدین)، اهواز(اردوگاه شهید مسعودیان) و خرمشهر(اردوگاه سردار شهید رحیم آنجفی) تدارک دیده شده که زائران می‌توانند با هماهنگی لازم در این سه مقر اسکان پیدا کرده و مورد پذیرایی قرار گیرند.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده با اشاره به بسته‌های فرهنگی توزیعی در کاروان‌های راهیان نور گفت: باتوجه به کمبود بودجه در راهیان نور عمومی توزیع بسته فرهنگی دیده نشده ولی در راهیان نور دانشجویی بسته‌های فرهنگی توزیع خواهد داشت تا زائران استفاده لازم را از آن داشته باشند.

وی از توزیع کتاب‌هایی با محتوای فرهنگ ایثار و مقاومت و معرفی سیره شهدا در بین زائران اعزامی خبر داد و گفت: کتاب «خاطرات فرماندهان» به منظور معرفی فرماندهان دوران دفاع مقدس به همت حفظ آثار در 10 هزار تیراژ مهیا شده که به خوزستان ارسال شده تا در اختیار زائران به همراه نقشه قرار گیرد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله همچنین از تدارک اماکنی ویژه اسکان زائران مناطق عملیاتی جنوب در استان خبر داد و گفت: استان مرکزی به دلیل موقعیت جغرافیایی هر ساله پذیرای زائران شمال کشور هم هست که برای این منظور مکان‌هایی در مهاجران(مسجد محمد رسوال‌الله)، اراک (مسجد ولایت در شهرک الغدیر) و محور اراک شازند(حسینه رنگ روناس) در نظر گرفته شده است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات