سردار غیب پرور در دانشگاه تبریز:

نباید برخی آدرس غلط به جوانان بدهند/ انقلاب اسلامی اثبات توانایی و کارامدی دین در مدیریت جامعه است

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: راهیان نور راهی است که خداوند پیش روی ما نهاده و بهترین الگوی تربیتی برای جوانان است.
کد خبر: ۸۸۳۵۷۱۳
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در دانشگاه تبریز در مراسم اعزام دانشجویان این دانشگاه به اردوهای راهیان نور حضور یافته و در مسجد این دانشگاه سخنرانی نمود.

سردار غیب پرور در اجتماع پرشور دانشجویان تبریز گفت: دانشگاه تبریز محل علم و تربیت جوانان بوده و اگر بگوییم ایران بدون آذربایجان نامفهوم است غلو نکردیم چرا که نقش آذربایجان در تاریخ این انقلاب برجسته و روشن است.

وی به نقش مردم آذربایجان در دوران مشروطه و تحریم تنباکو اشاره نموده و عنوان کرد: در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نیز آذربایجان خوش درخشید و با لشگر 31 عاشورا ماندگار شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به ادله ی برخی دگر اندیشان در خصوص دلائل جنگ تحمیلی اشاره نموده و اظهار داشت: عده ای با دلایل مختلف اختلاف ارضی را اساس جنگ تحمیلی خوانده و به مسائل جغرافیایی نظیر مرز میان ایران و عراق اشاره می نمودند و عده ای نیز اقتصاد را علت جنگ بیان می کردند.

وی در همین خصوص ادامه داد: اما ریشه جنگ چیزی جز وقوع انقلاب اسلامی نبود و اگر ملت ایران انقلاب نمی کرد هیچ کشوری با ما جنگ نمی کرد چرا که اختلافات جغرافیایی و یا مسائل اقتصادی قبل از انقلاب اسلامی نیز وجود داشت و مسئله جدیدی نبود.

جانشین  فرمانده کل سپاه در امور بسیج، انقلاب مردم ایران را تحت لوای دین بی نظیر خوانده و تاکید کرد: انقلاب اسلامی اثبات توانایی و کارامدی دین در مدیریت جامعه است.

وی به عملیات روانی غرب اشاره نموده و افزود: بعد از انقلاب فرانسه تمام تلاش غرب بر این شد که القا کند دین توان اداره جامعه را ندارد اما امام ما اثبات کرد که در سایه ی دین می توان به بهترین شکل جامعه را اداره نمود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به کمبودهای کشور در اوائل پیروزی انقلاب گفت: ما در آغاز دفاع مقدس واقعا هیچ امکاناتی نداشتیم حتی گاهی اوقات در جبهه آب و غذا هم نداشتیم و در چنین شرایطی بیش از 50 کشور صدام را در جنگ علیه ملت ایران کمک می کردند.

وی در همین خصوص با تشریح علت فتح  و پیروزی در اوج کاستی ها بیان کرد: چون خدا را داشتیم پیروز شدیم و خداوند نیز فتح و ظفر را نثار رزمندگان عزیز ما نمود.

سردار غیب پرور با اشاره به توکل ها و توسل های رزمندگان در دوران سخت جنگ تحمیلی تاکید کرد: رزمندگان تا پای جان برای تحقق کلام امام می ایستادند و ما نیز مکلف هستیم راه و رسم شهیدان را امروز با قوت ادامه دهیم.

وی ضرورت تبلیغ فرهنگ شهداء را یادآور شده و گفت: نباید برخی آدرس غلط به جوانان بدهند که نشان دادن سمت و سوی شهیدان و صحبت از فرهنگ و سیره ی آنان به نسل های امروز و آینده،  نشان دادن راه حقیقی بوده و امری ضروری است.

وی در همین خصوص راهیان نور را حرکتی فوق العاده ارزشمند دانسته و خاطر نشان کرد: راهیان نور راهی است که خداوند پیش روی ما نهاده و بهترین الگوی تربیتی برای جوانان است که آموزه های دفاع مقدس و سیره شهدا را بتوانیم به جوانان معرفی کنیم.

جانشین  فرمانده کل سپاه در امور بسیج در پایان سخنانش گفت: اگر بتوانیم شهیدان را به مردم بشناسانیم یقینا انقلاب بیمه گردیده است چرا که این ملت ولایت مدار و انقلابی از توانایی های فوق العاده ای برخوردار می باشد.
ارسال نظرات