رئیس سازمان بسیج مستضعفین در کنگره شهدای دانشجوی آذربایجان شرقی در مسجد ادانشگاه تبریز از زائران راهیان نور به عنوان سفیران شهدا شاهد در مناطق عملیاتی نام برد.
کد خبر: ۸۸۳۵۷۳۲
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلامحسین غیب پرور افزود: هر مکتبی برای گسترش و تدوام خود نیازمند پاسداشت از آرمان هاست و فرهنگ شهادت جزو آرمان های انقلاب اسلامی است که وظیفه ما تداوم راهیان نور به عنوان بهترین مسیر برای شناخت شهدا و راه آن هاست.

وی اظهار داشت: راهیان نور یک ثروت است و باید از آن خوب استفاده کرد تا مسیر شهدا را نشان دهیم و از داشته های معنوی خود استفاده کنیم چراکه شهدا در مقابل خواسته های استکبار ایستادند و نتیجه آن داشتن بیش از 200 شهید دانشجو در آذربایجان شرقی است.

سردار غیب پرور ادامه داد: دفاع مقدس را باید برای جوانان شایسته معرفی کنیم و آدرس غلط ندهیم چراکه این راه را خداوند پیش روی ما گذاشته است و بهترین الگوی تربیتی برای جوانان است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی ایران اثبات توانایی دین در مدیریت جامعه است چراکه پس از انقلاب فرانسه دنیا به این باور رسیده بود که دین توانایی اداره جامعه را ندارد.

غیب پرور با تاکید بر نقش آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ایران بدون آذربایجان نامفهوم است و اگر غلو و بی راه نباشد چه کسی می تواند نقش آذربایجان را در طول تاریخ و گذشته اسلام تا به امروز نادیده بگیرد چنانکه تاریخ مشروطه با نقش آذربایجان عجین شده و در نهضت تنباکو و پیروزی انقلاب و پس از آن اوج جانفشانی مردم آذربایجان در کسوت لشکر 31 عاشورا ماندگار شد.

وی ادامه داد: برخی اساس جنگ را اختلالات عرضی و برخی اقتصاد می دانستند در حال که عامل اصلی جنگ وقوع انقلاب اسلامی بود و اگر انقلاب پیروز نمی شد کسی با ما جنگ نداشت.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به خاطرات خود از این دوران بیان کرد: در زمان جنگ تحمیلی بدون امکانات و تجهیزات و مهمات بودیم چنانکه عراق بعد از جنگ با کویت در سال1990 به حمایت بیش از 50 کشور در دوران جنگ تحمیلی اعتراف کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها