خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه خوسف:

شبکه های اجتماعی، شمشیر دو لبه

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه خوسف گفت: آگاه نبودن از اثرات و علم رسانه ای باعث می شود که دچار مشکلات و آسیب های جبران ناپذیر شویم.
کد خبر: ۸۸۳۵۷۷۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوسف در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه ارشاد شهرستان خوسف به منظور تبیین تهدیدات شبکه های اجتماعی واثرات آن برای کاربران این نرم افزار ها عنوان داشت:امروزه شبکه های اجتماعی جزء رسانه هایی است که اکثر جوانان و نوجوانان مبتلا به آن محسوب می شوند و ندانستن اثرات و علم رسانه ای باعث می شود که دچار مشکلات و آسیب های جبران ناپذیر شویم.

وی افزود: بیشترین قشر آسیب پذیر در این رسانه ها دختران جوان و نوجوان هستند که بدون داشتن اطلاعات کاملی از رسانه وارد آن می شوند و شروع به استفاده از این ابزار خطرناک می کنند که ادامه این فعالیت ممکن است به مشکلات حیثیتی ختم شود که دیگر نمی شود جبران کرد.

مسئول محترم نمایندگی ناحیه خوسف ادامه داد: شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام بدون این که ما متوجه بشویم از محیط پیرامون ما عکس و فیلم تهیه می کند، صدا های اطراف ما را ضبط، و به سرور اصلی آن بدون مجوز ما ارسال می کند.که این تهدید بزرگی برای استفاده کنندگان آن است.

وی افزود: موارد متعددی در طول سال به پلیس فتا مراجعه می کنند که تصاویر و فیلم های شخصی ما در فضای مجازی پخش شده است که منجر به لطمه روحی و حیثیتی به شخص کاربر می شود.که این مشکل ناشی از عدم استفاده صحیح و نداشتن سواد رسانه ای افراد در رابطه با نحوه استفاده از این نرم افزار های پیام رسان است.

وی در پایان افزود: افراد سود جو و ناپاک در این فضا به دنبال اشخاص ساده لوح و ناآگاه هستند که با به دام انداختن این اشخاص بتوانند به راحتی از این افراد سوء استفاده مالی و آبرویی کنند تا به اهداف ناپاک خود برسند.ایشان ضمن توصیه به افراد حاضر در جلسه به بالا بردن اطلاعات خود راجع به این ابزار، فضای مجازی را شمشیر دو لبه عنوان کرد که توان آسیب زدن به خود و اطرافیان ما را دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها