رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در نشست هم ­اندیشی با فرهنگیان بسیجی دشتستان در پژوهش­ سرای متقین برازجان گفت: مفهوم انقلابی بمانید یعنی این که ما هنوز تا تحقق کامل اهداف انقلاب اسلامی فاصله داریم.
کد خبر: ۸۸۳۵۷۸۱
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، دکتر شعبانعلی رمضانیان در این نشست که با حضور معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر و جمعی از مسئولین این شهرستان و به میزبانی کانون بسیج فرهنگیان برازجان برگزار شد، اظهار داشت: لازم است همه ما به عنوان دست­ اندرکاران تعلیم و تربیت همتمان را به کار گرفته و تربیت اسلامی را سرلوحه کار خود قرار داده و ضمن آشنا کردن جامعه با مفاهیم دینی، قرآنی و انقلابی، این مفاهیم را به خوبی تشریح کنیم.

وی اذعان داشت: انقلابی که ما امروز میراث­ دار آن هستیم و خون­ های پاک شهدا نثار آن شده است انقلاب اسلامی است که از همان آغاز، هدفش این بود که اسلام در زندگی مردم به عنوان دستورالعمل زندگی شکل بگیرد.

سردار رمضانیان تصریح کرد: این روزها صحبت از انقلابی­ گری و استکبارستیزی فراوان است و از ما خواسته می­ شود که انقلابی بمانید و استکبارستیز باشید چرا که انقلاب اسلامی برای تحقق کامل اهداف خود نیازمند کار و تلاش انقلابی است و لازم است که حالت انقلابی­ گری خود را حفظ کنیم.

رئیس بسیج فرهنگیان کشور افزود: برای انقلابی­ گری شاخص­ های متعددی داریم که این شاخص­ ها در بیانات مقام معظم رهبری در سال جاری در دانشگاه امام حسین (ع) و حرم مطهر امام خمینی (ره) به خوبی تبیین شد که نقطه مقابل انقلابی­ گری، عافیت­ طلبی است.

رمضانیان تقوا را در صدر شاخص­ های انقلابی­ گری دانست و گفت: امروز جامعه از کمبود تقوا و بی­ تقوایی در عرصه­ های مختلف رنج می­ برد لذا انقلاب اسلامی نیازمند افرادی متقی است که از حدود تجاوز نکنند. نمی­ شود داعیه خط امام و انقلابی­ گری داشت ولی از حدود خط امام عدول و عبور کرد.

این مقام مسئول شجاعت را دوّمین شاخص انقلابی­ گری عنوان و تأکید کرد: انقلاب اسلامی را نمی­ شود به اهدافش رساند مگر این که شجاعت داشته باشیم و شجاعانه در صحنه و عرصه حاضر بوده و از هیچ چیزی جز خدا نترسیم.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور افزود: سوّمین شاخص انقلابی­ گری، بصیرت است چرا که افراد فاقد بصیرت نمی­ توانند پای انقلاب اسلامی بایستند و از آن دفاع کنند.

دکتر رمضانیان اظهار داشت: نهراسیدن از هیچ چیز در وقت لازم شاخص چهارم انقلابی­ گری است که اگر خوف و نگرانی از چیزی یا کسی در ما وجود داشت و در وقت لازم، میدان را خالی کردیم انقلابی نیستیم.

وی اذعان داشت: دشمن­ شناسی شاخص پنجم انقلابی­ گری است به این دلیل که نمی­ شود شما انقلابی باشید و بخواهید انقلابی عمل کنید امّا دشمن را نشناسید و از نقشه­ های او آگاه نباشید.

سردار رمضانیان در ادامه استکبارستیزی را یکی از اصول بنیادی انقلاب اسلامی دانست و گفت: حاکمیّت خدا در تقابل با غیر خدا قرار می­ گیرد که اوّلین مانعی که در این مسیر به آن برخورد می­ کنیم، استکبار است و در واقع تا زمانی که استکبار، انسان­ ها را استثمار می­ کند اسلام نمی­ تواند حاکم شود.

رئیس بسیج فرهنگیان کشور افزود: استکبار اجازه نمی­ دهد انسان­ ها مسیر بندگی خدا را طی کنند چون اگر انسان­ ها به خدا رسیدند حاکمیّت غیر خدا را برنمی­ تابند و منافع استکبار به خطر می­ افتد لذا وقتی صحبت از استکبارستیزی می­ شود یعنی این که راه را برای اسلامی­ شدن آماده کنیم.

رمضانیان تأکید کرد: شما نمی­ توانید از عدالت و اسلام حرف بزنید امّا نگاه یکسانی به ظالم و مظلوم داشته باشید لذا حق، جبهه مخصوص به خود و اهداف مخصوص به خود را دارد و باطل نیز همین گونه است.

این مقام مسئول در پایان تشخیص مصداق استکبار در عصر حاضر و شناخت نوع دشمنی­ های استکبار را دو شاخص مهم استکبارستیزی برشمرد و افزود: لازم است همه ما تلاش کنیم تا نسلی را بسازیم که با اسلام و قرآن آشنا بوده و با استکبار بستیزند تا بتوان حاکمیّت خدا را در جامعه هرچه بیش از پیش به وجود آوریم.

سرهنگ نعمت اله غلامپور نیز در این نشست گفت: بسیج فرهنگیان نباید این مسئله را فراموش کند که دفاع از ولایت در مقابل هتاکی­ ها از وظایف اصلی اوست و ضمن این که مسئله ولایت را تبیین می­ کند در مقابل هتاکان به ولایت نیز بایستد و از این جایگاه رفیع، دفاع کند.

در ابتدای این نشست، سروان ستار یحیایی مسئول کانون بسیج فرهنگیان برازجان ضمن برشمردن نقش فرهنگیان دشتستان در دوران هشت سال دفاع مقدس، به بیان خلاصه­ ای از عملکرد و اهداف این کانون پرداخت.

همچنین در حاشیه این نشست از خانواده شهیدان حسینی مقدم تقدیر به عمل آمد و قابی مزین به تمثال این شهدا نیز از طرف این خانواده شهید به ریاست سازمان بسیج فرهنگیان کشور اهدا شد.

خانواده شهیدان حسینی مقدم 3 شهید فرهنگی و 3 شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

بعد از این نشست، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور از میدان شهیدان حسینی مقدم بازدید کرد.


انتهای خبر/

ارسال نظرات